کد خبر: 46736 A

گل زیبایی که تبدیل به اثر هنری شد/ عکس

گل زیبایی که تبدیل به اثر هنری شد/ عکس

این اثر به اشکال گوناگونی مثل مجسمه، مجموعه‌های چاپی و عکس‌ها منتشر شد و جزو مهمترین آثار بیو آرت در جهان شناخته می‌شود.

ایران آرت: یکی از آثار برجسته ادوارد کاک "تاریخ طبیعی انیگما" است که خود او "ادونیا" (Edonia) صدایش می‌کند. این اثر یک گل خلق شده بر اساس مهندسی ژنتیک، ترکیبی است از خود ادوارد کاک و گونه گیاهی پتونیا (Petunia). در "ادونیا" فقط رگه‌های قرمز هستند که بیانگر DNA کاک هستند. او در این اثر ژنی را از خود انتخاب کرده که فقط منحصر به بروز در بدن خارجی است.

این ژن تاثیری در ماهیت و زیست گل ندارد بلکه فقط قسمت‌های ظاهری و خارجی گل را شناسایی کرده و در آن‌ها بروز می‌کند (همان رگ های قرمز). از نظر کاک این کار شبیه کاری است که هنرمند انجام می‌دهد. هنرمند به دیگران متصل می‌شود و ترکیب جدیدی از خود را می‌بیند و ارائه می‌دهد. همان‌گونه که گویی خون کاک در رگ‌های ادونیا جریان یافته است.

به گزارش مجله پشت بام، این اثر طی سال‌های 2003 تا 2008 در موزه ویز من آرت در میناپولیس ارائه شد و به اشکال گوناگونی مثل مجسمه، مجموعه‌های چاپی و عکس‌ها منتشر شد و جزو مهمترین آثار بیو آرت در جهان شناخته می‌شود.
 

kac-nat-hist-enigma-water

3902846991_a5895ea320

mp_main_wide_edunia452

 

هنرمند اثر هنری آرتیست ادوارد کاک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین