کد خبر: 50460 A

نمایشگاه خلاقانه ونسان ونگوگ/ داخل ماشین بنشینید و نقاشی ببینید

نمایشگاه خلاقانه ونسان ونگوگ/ داخل ماشین بنشینید و نقاشی ببینید

ایده نوآورانه برگزاری یک نمایشگاه-ماشین از آثار ون‌گوگ نقاش هلندی، در تورنتو کانادا اجرایی و با استقبال هنردوستان روبه‌رو شد.

ایران آرت: در حالی که شیوع کرونا بسیاری از موزه‌های جهان را به لغو یا به تاخیر انداختن نمایشگاه‌های خود وادار کرده، مسئولان برگزاری نمایشگاهی از آثار ون‌گوگ در تورنتو، گزینه نوآورانه نمایشگاه-ماشین را برای هنردوستان تدارک دیدند.

این نمایشگاه که ابتدا قرار بود ماه مه برپا شود، به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و حالا می‌توان با ماشین و به دور از خطر انتشار این ویروس از آن بازدید کرد.

به نقل از ایرنا، با برداشته شدن تدریجی مقررات و محدودیت‌های قرنطینه در بزرگترین شهر کانادا، این نمایشگاه هفته جاری کار خود را در دو بخش جداگانه از یک انباری بزرگ در شهر تورنتو آغاز کرد. یکی از این محوطه‌های بازدید با دایره‌های مخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی علامتگذاری و به بازدیدکنندگان پیاده اختصاص دارد و دیگری برای افرادی است که می‌خواهند سوار بر ماشین در امنیت کامل و به دور از خطر ابتلا به کرونا، وارد محوطه شده و از آثار این نمایشگاه بازدید کنند.  

کوری راس (Corey Ross) از متولیان این نمایشگاه می‌گوید: بخاطر شیوع کرونا می‌بایست خلاقیت به خرج می‌دادیم. هیچوقت چنین چیزی را در ماشین تجربه نکرده‌اید، گویی که ماشین در دل هنر شناور است.

در هر نوبت ۳۵ دقیقه‌ای، ده ماشین به طور همزمان اجازه بازدید از این نمایشگاه را دارند. این ماشین‌ها در نقاط تعیین شده پارک کرده و تصاویر دیجیتال آثار ون‌گوگ را که روی دیوار و کف نمایشگاه نمایش داده می‌شود، تماشا می‌کنند. تمام ماشین‌ها در طول نمایش که با پخش موسیقی همراه است، خاموش می‌مانند.

راس معتقد است اگرچه این نوع بازدید تجربه خاص و منحصربفردی را برای هنردوستان رقم می‌زند اما به محض آن که شرایط برای بازدید گروهی از نمایشگاه‌ها فراهم شود، همه‌چیز بدون درنگ به روال قبل بازخواهد گشت.

نمایشگاه-ماشین تورنتو تا ۹ اوت (۱۹ مرداد) به کار خود ادامه می‌دهد و تقریبا تمام بلیت‌های آن تا روز آخر فروش رفته است.

این نمایشگاه تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به روی بازدیدکنندگان پیاده باز خواهد بود.

 

نقاشی هنرهای تجسمی ونسان ونگوگ ونگوگ نقاش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین