کد خبر: 53875 A

لیلی گلستان: گالری‌ها ضربه وحشتناکی از کرونا خوردند/ استقبال از نمایشگاه‌های مجازی

لیلی گلستان: گالری‌ها ضربه وحشتناکی از کرونا خوردند/ استقبال از نمایشگاه‌های مجازی

خانم گلستان گفت: به شخصه زمانی که می‌خواستم نمایشگاه "۱۰۰ هنرمند، ۱۰۰ اثر" را مجازی برگزار کنم، اصلا فکر نمی‌کردم که با چنین استقبالی مواجه شویم.

ایران آرت: مدیر گالری گلستان با بیان اینکه تمام نمایشگاه‌های این گالری تا پایان سال فقط به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند، در ادامه این‌گونه عنوان کرد که این تصمیم با توجه به شرایط فعلی جامعه در روزهای کرونایی و با در نظر گرفتن تجربه موفق برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین، اتخاذ شده است.

لیلی گلستان در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت گالری‌ها در ایام کرونا، اظهار کرد: به طور کلی گالری‌ها محیط‌های کوچک هستند و گالری گلستان هم از کوچک‌ترین گالری های تهران محسوب می‌شود؛ به همین خاطر اغلب از پیشنهاد بسته شدن گالری‌ها استقبال و نمایش مجازی برگزار کردند یا اینکه ترجیح دادند نمایشگاه ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

او با بیان اینکه "گالری‌ها واقعاً ضربه وحشتناک از کرونا خوردند"، خاطرنشان کرد: برخی از گالری‌هایی که در این مدت باز بودند، تقریبا تعطیل هستند و فروش و مخاطب چندانی نداشتند؛ البته در این میان گالری‌هایی که نمایشگاه آنلاین برگزار کردند و موفق بودند را می‌توان تا اندازه‌ای مستثنی کرد به شخصه زمانی که می‌خواستم نمایشگاه "۱۰۰ هنرمند، ۱۰۰ اثر" را مجازی برگزار کنم، اصلا فکر نمی‌کردم که با چنین استقبالی مواجه شویم. ما از آغاز نمایشگاه تاکنون روزی حداقل هفت اثر می‌فروشیم. به همین خاطر هم با توجه به این تجربه موفق و همچنین شرایط شیوع ویروس کرونا در جامعه، تصمیم گرفتم تا آخر سال نمایشگاه حضوری نداشته باشیم و فقط نمایشگاه آنلاین برگزار کنیم. 

گلستان یادآور شد که بر همین اساس با هنرمندانی که تمایل داشته باشند، نمایشگاه آنلاین برگزار کنند، همکاری می‌کنیم و هیچ تضمینی هم برای فروش نداریم‌. اما به هر حال از برگزاری نمایشگاه حضوری تا پایان سال معذوریم.

این مدیر گالری در عین حال یادآور شد: به‌طور کلی گالری‌ها در این مدت آسیب بسیار زیادی دیدند و دیگر آن شور و هیجان سابق وجود ندارد. از سوی دیگر باید این نکته را هم در نظر داشت که برگزاری یک نمایشگاه آنلاین بسیار سخت‌تر و پر زحمت‌تر از برگزاری یک نمایشگاه حضوری است.

 

لیلی گلستان گالری گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین