کد خبر: 56887 A

بنکسی: "فرار بزرگ" اثر من است/ عکس

بنکسی: "فرار بزرگ" اثر من است/ عکس

این اثر یک زندانی را نشان می‌دهد که با طناب تهیه شده از چند ملافه در حال پایین آمدن از دیوار است و پایین طناب یک ماشین تحریر بسته شده است.

ایران آرت: بنکسی، گرافیتی کار ناشناس در بریتانیا که به نقاشی‌هایش بر دیوارهای شهر و امکان عمومی شهرت جهانی دارد، تایید کرده که نقاشی یک زندانی در حال فرار بر دیوار زندان قدیمیشهر ردینگ در غرب لندن، اثر جدید اوست.

دیوارنگاری های این هنرمند - که بنکسی نام مستعار اوست - معمولا محتوایی انتقادی دارد و باعث افزایش ارزش خانه و دیوارهایی می‌شود که او روی آنها نقاشی کرده است. هویت واقعی بنکسی برای عموم روشن نیست.

اثر تازه او که صبح روز دوشنبه ( اول مارس) روی دیوار زندان قدیمی شهر ردینگ ظاهر شد یک زندانی را نشان می‌دهد که با طناب تهیه شده از چند ملافه در حال پایین آمدن از دیوار است و پایین طناب یک ماشین تحریر بسته شده است.

به نوشته بی‌بی‌سی، ساختمان این زندان قرار است فروخته شود و کمپینی به راه افتاده که این بنای قدیمی به جای آن تبدیل شدن به یک مجتمع مسکونی، مرکز هنری شود.

بنکسی ویدئویی در کانال یوتیوب خود قرار داده و مراحل خلق این اثر را که "فرار بزرگ" نامیده شده، تصویر کرده است.

در این ویدئو که با تغییراتی به سبک ویدئوهای آموزشی باب راس، نقاش و مجری برنامه "لذت نقاشی" ساخته شده نشان می‌دهد که چطور این اثر در تاریکی شب کشیده شده است.

photo_۲۰۲۱-۰۳-۰۶_۰۸-۵۴-۱۵

شهرداری ردینگ می‌گوید احتمالا این اقدام بنکسی برای حمایت از کمپین حفظ این زندان و تبدیل ساختمان آن به یک مرکز فرهنگی و هنری است.

مسئولان شهرداری می‌گویند که از وزارت دادگستری که مالک این ساختمان است خواستند تا هماهنگی‌های لازم برای حفظ این اثر را انجام دهند.

مسئولان وزارت دادگستری می‌گویند از وجود این نقاشی مطلع شدند و به زودی در این باره اطلاعیه‌ای صادر می‌کنند.

افراد مشهوری چون سِر کنت چارلز برانا، بازیگر و کارگردان ایرلندی، ناتالی دورمر، بازیگر بریتانیایی و جودی دنچ، بازیگر سرشناس تئاتر و سینمای بریتانیا از جمله افرادی هستند که از کمپین تبدیل این زندان قدیمی به مرکز فرهنگی هنری حمایت می‌کنند.

 

بنکسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین