کد خبر: 58724 A

تاریخچه فرهنگ و هنر ایران در موزه ویکتوریا و آلبرت/ عکس

تاریخچه فرهنگ و هنر ایران در موزه ویکتوریا و آلبرت/ عکس

موزه ویکتوریا و آلبرت با برگزاری نمایشگاهی بزرگ تاریخچه‌ فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد.

ایران آرت: مجموعه‌ آثار مختلفی از مجسمه‌های تاریخی گرفته تا عکس‌های معاصر که نمایانگر پنج‌هزار سال تاریخچه فرهنگ و هنر ایرانی هستند از هفته آینده در موزه "ویکتوریا و آلبرت" واقع در لندن به نمایش گذاشته خواهند شد.

به نقل از رویتزر، نمایشگاه "ایران حماسی" که از شنبه به روی عموم مردم باز می‌شود بیش از ۳۰۰ اثر متعلق به ایران باستان، معاصر و اسلامی را به نمایش می‌گذارد که از جمله آن‌ها به مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌ها، سرامیک‌ها، فرش‌ها و عکس‌ها می‌توان اشاره کرد.

ایسنا نوشت این نمایشگاه که در نوع خود برای نخستین‌بار در ۹۰ سال اخیر در بریتانیا برگزار می‌شود در ۱۰ بخش مختلف از جمله "امپراتوری ایران" با تمرکز بر سلسله هخامنشیان، "تغییر مذهب" که بر نقش اسلام در فرهنگ ایران تمرکز دارد و "تعالی ادبی" با تمرکز بر شعر فارسی برگزار می‌شود.

آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند در طول زمان به مجموعه این موزه اضافه شده یا امانت گرفته شده‌اند.

"جان کرتیس"، از مسوولان برگزارکننده این نمایشگاه معتقد است با توجه به امکان‌پذیر نبودن خارج کردن آثار از ایران، اکنون زمان بسیار دشواری برای برگزاری نمایشگاه محسوب می‌شود.

به گفته "کرتیس" آثار این نمایشگاه از نقاط مختلفی به امانت گرفته شده‌اند تا در نهایت نمایشگاهی برای نمایش تمدن بزرگ ایران شکل بگیرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت موزه "ویکتوریا و آلبرت"، این نمایشگاه تا دوازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

موزه ویکتوریا و آلبرت موزه ویکتوریا و آلبرت لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین