کد خبر: 59721 A

اعلام آمادگی علی قرطاسی برای مناظره با افشین پرورش

اعلام آمادگی علی قرطاسی برای مناظره با افشین پرورش

پس از دعوت ایران آرت از علی قرطاسی و افشین پرورش برای مناظره درباره فایل‌های صوتی افشا شده، علی قرطاسی با ارسال متنی، آمادگی خود را برای این گفتگوی زنده اعلام کرد.

ایران آرت: ماجرای فایل‌های صوتی افشین پرورش که او در تک تک آنها به صحت و اصالت آثار علی شیرازی صحه می‌گذارد اما در تمام چهار سال گذشته در صفحه‌اش آنها را پرینت و تقلبی می‌خواند بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

پرورش در پاسخ ادعا کرد این فایل‌ها مربوط به خرداد و تیر ۹۶ هست، روزهایی که او از پرینت بودن این کارها بی اطلاع بود اما پس از چند ماه تحقیق فهمید خط نوشته‌های شیرازی پرینت است و مهر ۹۶ حاصل تحقیقات خود را منتشر کرد اما ایران آرت ثابت کرد این فایل‌ها مربوط به روزهای پایانی شهریور و حتی اولین روز مهر ۹۶ است.

پیش‌تر ویدئو افشاگرانه آقای علی قرطاسی در ایران آرت منتشر شده بود که او با پخش بخش‌هایی از دو فایل صوتی، از اخاذی افشین پرورش از علی شیرازی پرده برداشت. بعدتر ایران آرت دریافت در یکی از این فایل‌ها پرورش می گوید:

« من این روزها اوضاع جسمی و مالی خوبی ندارم، مشکل قلبی دارم و تامین مایحتاج زندگی (برایم سخت شده)، اگر شما کمکی بکنید که مشکل حل شود من پرونده هایی که زیر دستم هست را بسته با خیال راحت به سرانجام می‌رسانم. »

در ادامه این ویدئو، قرطاسی می گوید: 

«من متوجه شدم نه تنها آقای پرورش بلکه بسیاری از افراد، با یک تیر دو نشان می‌زنند. آن‌ها اساتید را شناسایی می‌کردند و با برچسب‌های جنسی و جنسیتی و برچسب‌های تقلب و جعل، اساتید را تحت فشار قرار می‌دادند تا هم اعتبار این افراد را زیر سؤال ببرند و هم از قبل آن‌ها اخاذی کنند، اما مهم‌تر اینکه حوزه فرهنگ و هنر ما را قهقرا کشاندند.»

از این مستندات چنین برمی آید که این الگوی رفتاری افشین پرورش با همه هنرمندان و نهادهایی ست که در این مدت به آنها تهمت ها و افترا های جنسی و تقلب زده است.

ایران آرت با هدف روشن شدن زوایای مختلف این ماجرا پیشنهاد مناظره علی قرطاسی و افشین پرورش در اینستاگرام ایران آرت را ارائه داد تا مخاطبان در یک گفتگوی شفاف دو طرفه متوجه اصل ماجرا شوند.

اکنون با اعلام آمادگی علی قرطاسی برای مناظره، حتمن همه آنها که در جریان این موضوع قرار دارند منتظرند تا افشین پرورش نیز موافقت کند تا به صورت زنده درستی یا نادرستی این ماجرا روشن شود.

متن کامل آقای علی قرطاسی که به ایران آرت فرستاده اند به شرح زیر است:

"با سلام و احترام خدمت عزیزان پرتلاش ایران آرت

از لطف شما دوستان برای اطلاع رسانی و روشنگری سپاسگزارم. بدون شک رسانه حلقه واسط بین حقیقت و مخاطب هستند گرچه این وسط به قول “بوردیو” مرجحات خود را دنبال می‌کنند و طبیعت امر سیستمی و حتی فردی رسانه هم این است ، البته در هر عرصه و منظری تلاش داشتم آنچه بر حقیقت عریان امر اجتماعی مرتبط است بی واسطه بر عموم منعکس کنم و اگر در حیطه جعل آثار هنری و انحراف برخی مدیران و اهالی فرهنگ و هنر و افراد در حاشیه اما تاثیرگذار در ذهن عامه، قدمی برداشتم نه از آن سنخ مرتبط با مشغله هنری بلکه به الزام و تعهد بر وظیفه به عنوان جامعه شناس بود.

لذا در قبال هر موضوع مطروحه با کمال احترام حاضر به توضیح و تدقیق امر هستم تا در این عرضه پر تنش و افتراق مجازی بتوانم مستدل در خصوص لایوها و مخصوصا موضوع جعل و اتهام بر افراد که در “کمپین مبارزه با جعل”مطرح بوده به گفتگو بنشینم. بدون شک این نوع گفتمان اگر بر پایه اسناد، معقول و منطقی باشد و گامی برای آموزش و روشنگری از آن استقبال خواهم کرد.

لازم به توضیح است که شخصا با هر رسانه و تریبونی تعامل حسنه ای دارم اما این تعامل چه مستمر باشد چه گذرا به معنی پذیرش یا موافقت و مخالفت با آن رسانه و سیاستگذاری های آن نیست بلکه صرفا گفتگو‌ در یک موضوع موردی است.

پیشاپیش از حسن نظر و پیشنهاد شما سپاسگزارم و در خدمت خواهم بود، اگر موضوع دقیق و افراد حاضر در گفتگو مشخص باشند. 

با احترام 

علی قرطاسی 

مدیر انجمن هنر و خوشنویسی اسکاندیناوی"

 

علی شیرازی افشین پرورش علی قرطاسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین