کد خبر: 64072 A

ماجرای عجیب NFT ایرانیان در پلتفرم opensea

ماجرای عجیب NFT ایرانیان در پلتفرم opensea

چند روزی است که در فضای مجازی به نقل از یک وبسایت خبری خارجی به نام آرت نیوز خبری مبنی بر مسدود شدن پروفایل ایرانیان از پلتفرم opensea در حال دست به دست شدن است.

ایران آرت: چند روزی است که در فضای مجازی به نقل از یک وبسایت خبری خارجی به نام آرت نیوز خبری مبنی بر مسدود شدن پروفایل ایرانیان از پلتفرم opensea در حال دست به دست شدن است.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی ایسنا، روایت‌ها در این خصوص اما ضد و نقیض هستند. درحالی که عده‌ای صحت چنین خبری را رد می‌کنند، برخی با اشاره به توییت این شرکت که در تاریخ ۳ مارس منتشر کرده، مسدود شدن پروفایل ایرانیان از opensea را تصدیق می‌کنند. سوالی که در موقعیت‌هایی از این دست در ذهن نقش می‌بندد، این است که واقعیت ماجرا چیست و بالاخره این خبر صحت دارد یا خیر؟   

برای یافتن پاسخ این سوال سری به فضای مجازی و صفحه این شرکت در توییتر زده‌ایم تا اولا مطمئن شویم که متنی درباره علت حذف شدن پروفایل ایرانیان از این پلتفرم منتشر شده یا خیر.
پس از کمی جست‌وجو در صفحه این شرکت توییتی مبنی بر اعلام خبر حذف شدن پروفایل ایرانیان مشاهده شد که در آن به صراحت توضیح داده شده که به دلیل تبعیت این شرکت از قوانین ایالات متحده آمریکا و باتوجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ایران وجود دارد، دسترسی کاربران ایرانی به پروفایلشان مسدود شده است.

ماجرای مسدود شدن پروفایل ایرانیان در opensea چه بود؟


با کمی گشت و گذار در توییتر به فردی به نام پرین حیدری برخورد کردیم که یکی از ایرانیانی است که به دنبال این اتفاق پروفایلش را در این پلتفرم از دست داده است. این هنرمند با انتشار توییت‌های متعددی این خبر را اعلام و سوالاتی را درباره این تصمیم گیری مطرح کرده است.

با اعلام این خبر اما هنرمندان زیادی نسبت به آن اعتراض کرده‌اند و طبق آنچه در فضای مجازی دیده و خوانده شده، خواهان تحریم استفاده از این پلتفرم به دلیل رخ دادن چنین اتفاقی شده‌اند.

ماجرای مسدود شدن پروفایل ایرانیان در opensea چه بود؟



ماجرا اما به اینجا ختم نمی‌شود. مدتی پس از انتشار این خبر مدیر مسئول گالری ایده، آرش سلطانعلی‌فر آن را تکذیب کرد و با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش نشان داد که دسترسی کاربران ایرانی به این پلتفرم مسدود نشده و این خبر نادرست است. در اینجا باز هم این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که بالاخره باید کدام روایت را باور کرد؟

در پاسخ باید گفت شاید بهترین راه برای تصمیم گیری درباره چنین ماجراهایی، استناد به گفته خود شرکت در توییترش باشد و شاید مسدود نشدن حساب کاربری برخی از ایرانیان دلایل متعددی از جمله فنی‌ دارد که در این خبر جای مطرح کردن آن نیست.

به گزارش ایسنا، opensea یک بازار آنلاین مانند دیجی کالا است که در سطح بین‌المللی فعالیت دارد. این بازار یک تفاوت اصلی با سایت‌هایی مانند دیجی کالا دارد و آن این است که شما در دیجی کالا، کالا و خدمات ملموس خرید می‌کنید اما در این پلتفرم کاربران به خرید و فروش NFT یا همان کالاهای دیجیتالی می‌پردازند که قابل لمس نیستند. این بازار مدتی است که به واسطه خرید و فروش آثار گرانقیمت و فروش آثار هنری میان مجموعه‌داران محبوبیت پیدا کرده و حالا باید دید ایرانیانی که پروفایلشان را از دست داده‌اند، چه جایگزینی برای آن پیدا خواهند کرد.

 

NFT ان اف تی NFT در ایران Opensea آرت نیوز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین