کد خبر: 65406 A

علی گلستانه، گالری ویستا

علی گلستانه را چهار ساعت در گالری ویستا ببینید/ جمعه ۳۱ تیر

علی گلستانه را چهار ساعت در گالری ویستا ببینید/ جمعه ۳۱ تیر

اثری متفاوت از زنده یاد علی گلستانه در برنامه « نمایش یک اثر، یک هنرمند یک گالری یک جمعه »، عصر جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در گالری ویستا به تماشا در می آید.

ایران آرت: این رویداد سال گذشته با عنوان ذکر شده آغاز شد و با استقبال خوب هنردوستان و هنرمندان در سال جدید با عنوان « نمایش تک اثر در یک روز » ادامه می یابد که اردیبهشت ماه اثری از مسعود عربشاهی به نمایش در آمد.

در پنجمین دور این رویداد، تابلوی نقاشی از علی گلستانه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به تماشا درمی آید.

بهنام کامرانی، هنرمند تصویری و استاد دانشگاه در این باره نوشته است

نقاشی‌های علی گلستانه روان و ساده اند. تسخیر کردن یک لحظه و یک ترکیب بندی هستند. او مانند امپرسیونیست‌ها شکل و رنگ و نور را ثبت می‌کند و مانند پل سزان به فرم‌ها اهمیت می‌دهد. اعتبار گلستانه به تداوم و پاسداشت دست آوردهای نقاشانه به شکل ناب است‌، فارغ از مکتب و سبک و منطقه‌گرایی. 

این نقاشی به دوره‌های پیشین نقاش متعلق است‌. او پیکره و عملش را در ساده‌ترین شکل در کادری فشرده نقاشی کرده است. صورت و دست‌ها ساده شده‌اند تا تمرکز بر فضاهای خالی و پر و فرم نقاشی باشد . منحنی کلاه با منحنی اره هماهنگی دارد و بقیه‌ی شکل‌ها مستطیل‌ها و مربع‌هایی هستند که نقاش با خاکستری رنگی آنها را پوشانیده است. تیره‌ترین و روشن‌ترین قسمت اثر همراه با شکل اریب چوب در دست بر عمل بریدن تاکید کرده است.

گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع است.      

 

گالری ویستا علی گلستانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین