کد خبر: 65425 A

ساندرو بوتیچلی، نقاشی بوتیچلی

هدف معترضان از چسبیدن به نقاشی بوتیچلی چیست؟

هدف معترضان از چسبیدن به نقاشی بوتیچلی چیست؟

پیشتر این گروه به نشانه اعتراض، خود را به کپی نقاشی «شام آخر» و همچنین تابلو نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» چسبانده بودند.

ایران آرت: دو معترض در گالری موزه هنری اوفیتزی در شهر فلورانس ایتالیا، کف دست‌های خود را به شیشه محافظ نقاشی معروف «بهار» اثر «ساندرو بوتیچلی» چسباندند و بنری را باز کردند که روی آن نوشته شده بود: «نسل نهایی بدون گاز  بدون زغال سنگ.»

پیشتر این گروه به نشانه اعتراض، خود را به کپی نقاشی «شام آخر» و همچنین تابلو نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» چسبانده بودند.

این معترضان که متعلق به گروه فعالان آب و هوایی «Ultima Generazione» (نسل آخر) بودند اعلام کردند این اولین اعتراض در فصل جدید اقدامات است که موزه‌های هنری را هدف گرفته است و ظاهرا اقدام آنها الهام گرفته از کارزار اعتراضی «نفت را متوقف کنید» است که اخیرا در بریتانیا به راه افتاده است.

خبرگزاری آنسا ایتالیا به نقل از مسئولان موزه اوفیتزی اعلام کرده که هیچ آسیبی به نقاشی ۶۵۰ ساله «پریماورا» ( به معنای بهار) اثر «ساندرو بوتیچلی» که یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان است وارد نشده است. وب سایت موزه اوفیتزی این نقاشی را «جشن عشق، صلح و سعادت» توصیف کرده است.

به نوشته ایسنا، گروه فعال محیط زیست «نسل آخر» در بیانیه‌ای درباره این اقدام اعتراضی اعلام کرد: «آیا امروز نیز می‌توان بهاری به چنین زیبایی دید؟ آتش سوزی، بحران غذایی و خشکسالی این اتفاق را به طور فزاینده‌ای دشوار می‌کند. ما تصمیم گرفتیم از هنر برای به صدا درآوردن زنگ خطر استفاده کنیم چرا که به سمت فروپاشی اجتماعی و اقلیمی پیش می‌رویم. همان‌طور که از میراث هنری خود دفاع می‌کنیم، باید خود را وقف مراقبت و حفاظت از سیاره‌ای کنیم که با بقیه جهان به اشتراک می‌گذاریم».

این گروه همچنین اعلام کرد با کارشناسان مرمت آثار هنری مشورت کرده‌اند تا راهی برای چسباندن خود به نقاشی بدون آسیب رساندن به آن بیابند.

این گروه فعال محیط زیست یکی از چندین تشکل فعالی است که در سراسر اروپا و در کانادا و استرالیا با الهام از تاکتیک‌های گروه «Insulate Britain» شکل گرفته است، که اعتراضات سد راه آن در اطراف لندن و جنوب شرق انگلیس باعث ایجاد اختلالات گسترده شد و باعث ایجاد یک گفتگوی ملی در مورد تغییرات آب و هوایی شد.

این گروه‌ها از صندوق اضطراری آب و هوا مستقر در آمریکا کمک مالی دریافت می‌کنند که یک صندوق بشردوستانه برای کمک کالی به گروه های اقدام ـ مستقیم است.

 

گالری هنرمند بوتیچلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین