کد خبر: 66217 A

نقاشی ۳۵ میلیون دلاری ژان میشل باسکیا از بوکسور معروف/ عکس

نقاشی ۳۵ میلیون دلاری ژان میشل باسکیا از بوکسور معروف/ عکس

زهرا سلیمانی - تابلو نقاشی اثر «ژان میشل باسکیا» که در آن «شوگر ری رابینسون» بوکسور مشهور به تصویر کشیده شده است، در حالی به زودی برای فروش ارائه خواهد شد که کارشناسان ارزش آن را ده‌ها میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

ایران آرت: تابلو نقاشی از  «ژان میشل باسکیا» که در آن «شوگر ری رابینسون» یکی از نامدارترین بوکسورهای جهان به تصویر کشیده شده است با ارزش تخمینی ۳۵ میلیون دلار آمریکا در یک حراجی واقع در نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد.

این نقاشی در سال ۱۹۸۲ با استفاده از رنگ اکریلیک روی بومی به ابعاد ۱ در ۱.۵ متر خلق شده است، یکی از ماهرانه‌ترین آثار این هنرمند محسوب می‌شود. این نقاشی در حراجی آثار قرن بیست و یکم ماه نوامبر حراجی کریستیز به فروش گذاشته خواهد شد.

 

62408047

 

به گزارش ایسنا، «شوگر ری رابینسون» بوکسور آمریکایی نخستین‌بار در ۱۵سالکی وارد رقابت‌های بوکس شد و در سن بیست سالگی اولین قهرمانی خود را کسب کرد.

در این نقاشی «باسکیا»،‌ ورزشکار بودن «رابینسون» با شانه‌های عریضی که تقریبا تمام عرض بوم را پر کرده به تصویر کشیده شده است.

تابلو نقاشی «بدون عنوان» سال ۱۹۸۲ میلادی که در ماه مه سال ۲۰۱۷ در حراجی ساتبیز نیویورک به قیمت ۱۱۰.۵ میلیون دلار فروخته شده به عنوان گران‌ترین اثر فروخته شده «باسکیا» شناخته می‌شود.

 

ژان میشل باسکیا شوگر ری رابینسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین