کد خبر: 66731 A

تعطیلی رویدادهای هنری

وزیر ارشاد: شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی خواهان برگزاری رویدادهای هنری هستند

وزیر ارشاد: شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی خواهان برگزاری رویدادهای هنری هستند

محمدمهدی اسماعیلی: شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شود.

ایران آرت: محمدمهدی اسماعیلی گفت نهادهای امنیتی به‌هیچ‌وجه مشکلی ندارند، همه آنها از جمله شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شود و ما هم مشکلی نداریم.

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دعوتش از گروه‌های هنری در زمینه‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی برای فعالیت و اجرا گفت: پرونده‌ و کارنامه ما در بخش هنری روشن است؛ در ۴ ماه اول سال حجم مجوزهایی که داده شد و رویدادهایی که برگزار شد، با هیچ دوره‌ای قابل‌مقایسه نیست. اسماعیلی افزود: اتفاقی که رخ داده این است که عده‌ای اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان را به بازی‌های سیاسی‌شان گره زده‌اند؛ تئاتر‌ها فعال هستند و درحال‌حاضر روی صحنه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج اجراهای نمایشی برگزار می‌شود. او درباره اینکه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج سالن‌های دولتی هستند اما اجراها در سالن‌های خصوصی نیمه‌تعطیل هستند، گفت: ما به خصوصی‌ها هم مجوز داده‌ایم و مشکلی نداریم. یک زمانی مشکل از سمت ماست، می‌گوییم مجوز نمی‌دهیم، اجازه نمی‌دهیم اما درحال‌حاضر اصرار می‌کنیم که همه مجوز بگیرند و خودمان هم پیش‌قدم شدیم.

اسماعیلی گفت: ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت و این اجراها ادامه خواهد داشت. به مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد گفته‌ام با تهیه‌کنندگان موسیقی که برنامه‌های خواننده‌ها را در دست دارند جلسه بگذارد و تقویم زمانی را آماده کنند؛ ما آماده هستیم. او تاکید کرد: برخی هنرمندان تا می‌خواهند کار کنند یک لشکر مجازی فراهم‌شده‌ می‌ریزند در پیج شان یا با تلفن آنها تماس می‌گیرند و شروع به دشنام و تخریب می‌کنند و این‌ها مانع فعالیت هنرمندان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از هنرمندان اصیل کشور می‌خواهم مسائل را با مردم با شفافیت در میان بگذارند. گروه‌های فشاری که توسط شبکه‌های اجتماعی درست شده‌اند، اجازه فعالیت عادی‌شان را نمی‌دهند.

او افزود: سینما، تئاتر، موسیقی و همه بخش‌ها از جمله مطبوعات و رسانه‌ها فعالیت عادی‌شان را انجام می‌دهند اما در بخش مخاطب آنجا که نیاز به حضور تماشاگر داریم، دچار اختلال شده‌ایم و بیننده سینما کم شده است.

 

اعتراضات خیابانی محمد مهدی اسماعیلی تعطیلی رویدادهای هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین