کد خبر: 67148 A

یوجین کانبوی، نقاشی، هنرمند

ببینید: هنرمندی که از زباله‌ها اثر هنری می‌سازد

ببینید: هنرمندی که از زباله‌ها اثر هنری می‌سازد

یک هنرمند نیجریه‌ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله‌های پلاستیکی رفته است.

ایران آرت: «یوجین کانبوی‌»‌ یک هنرمند نیجریه‌ای است که برای کمک به پاکسازی محیط زیست کشوری که آلودگی زباله‌های پلاستیکی در آن بسیار شایع است، صندل‌های پلاستیکی کهنه را به پرتره‌های رنگارنگ تبدیل می‌کند.

او نخستین‌بار این کار را به عنوان پروژه‌ای در دانشگاه و در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و سپس آن را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل کرد. کارگاه هنری «یوجین»‌ در «ابوکاتا» شهری واقع در جنوب غربی ایالت «اوگون»‌ قرار دارد. «یوجین»‌ در این کارگاه به هنرمندانی آموزش می‌دهد که قصد دارند مسیر او را ادامه دهند و پرتره‌هایی از جنس صندل‌های پلاستیکی خلق کنند.

خلق پرتره‌هایی با زباله‌های پلاستیکی

به گزارش ایسنا، نیجریه سالانه دست‌کم ۲.۵ میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌کند و بخشی از این زباله‌ها به اقیانوس و رودخانه‌ها سرازیر می‌شوند.

استفاده از صندل‌های پلاستیکی در بین مردم نیجریه بسیار رایج است و «یوجین» ‌۳۰ ساله اغلب مواد اولیه آثار هنری‌اش را از محل دفن زباله‌ها یا کرانه‌ها رودخانه‌ها جمع‌آوری می‌کند. او صندل‌ها را به کارگاه می‌برد و پس از شست‌وشوی آن‌ها، صندل‌های پلاستیکی را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند و آن‌ها را برای خلق پرتره‌های مختلف روی صفحه می‌چسباند.

نقاشی هنرمند یوجین کانبوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین