کد خبر: 67555 A

ونیز، نقاشی

ببینید: هنرمندان بزرگ جهان شهر ونیز را چگونه نقاشی کردند؟

ببینید: هنرمندان بزرگ جهان شهر ونیز را چگونه نقاشی کردند؟

قابی از ونیز در کارنامه بسیاری از هنرمندان نامدار جهان به چشم می‌خورد. هر یک از نقاش‌های چیره‌دست با سبک منحصر به خودشان تصاویر چشم‌نوازی از این مکان بر روی بوم نقاشی خلق کرده‌اند.

ایران آرت: ونیز بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است. هر گوشه و کنار این شهر شبیه صحنه‌ای از تئاتر یا یک فیلم سینمایی است. پس جای تعجب ندارد که ونیز سوژه همواره بدیع بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ بود.

به گزارش ایسنا، قابی از ونیز در کارنامه بسیاری از هنرمندان نامدار جهان به چشم می‌خورد. هر یک از نقاش‌های چیره‌دست با سبک منحصر به خودشان تصاویر چشم‌نوازی از این مکان بر روی بوم نقاشی خلق کرده‌اند. در ادامه این گزارش ونیز را در جهان هنر تماشا می‌کنید:

«میدان سن مارکو» اثر «کانالتو» حوالی ۱۷۲۰

گشتی هنری در ونیز شگفت انگیز

«کانالتو»‌ ما را مستقیم به مرکز «ونیز» می‌برد و یکی از مشهورترین بناهای این شهر را به تصویر می‌کشد. بناهای اطراف میدان، هنوز هم همچون این نقاشی باقی مانده‌اند.

در طول قرن هجدهم، مردان جوان ثروتمند از سراسر اروپا به عنوان بخشی از «تور بزرگ» که یک سفر آموزشی به تاریخی‌ترین شهرهای اروپا بود، برای بازدید به ونیز می‌آمدند. «کانالتو»‌، نقاش ایتالیایی نقاشی‌های بسیاری را با مناظر باشکوه و بناهای تاریخی ونیز خلق کرد تا آن‌ها را به گردشگران ثروتمند بفروشد، درست مانند خرید یک کارت پستال یا یادگاری.

«ونیز از ایوان سنت ماریا دلا سلوته»‌ اثر «ویلیام ترنر» ۱۸۳۵

گشتی هنری در ونیز شگفت انگیز

«ویلیام ترنر» نقاش بریتانیایی در این نقاشی عریض‌ترین کانال ونیز یعنی «کانال بزرگ‌»‌ را در یک روز شلوغ به تصویر کشیده است.

کشتی‌ها به آرامی روی آب شناورند، گردشگران و ونیزی‌ها به قدم زدن صبحگاهی خود می‌پردازند. «ترنر» این نقاشی را بر اساس طراحی اولیه با مداد و بر پایه نخستین بازدیدش از ونیز بر روی بوم خلق کرد و در نهایت این نقاشی را در «آکادمی سلطنتی»‌ لندن در سال ۱۸۳۵ میلادی به نمایش گذاشت.

«کانال بزرگ»‌ اثر «کلود مونه» ۱۹۰۸ میلادی

گشتی هنری در ونیز شگفت انگیز

«مونه»‌ نقاش برجسته فرانسوی مسحور طبیعت منحصربفرد ونیز شده بود، که همچون شهری به نظر می‌رسد که گویی بر روی آب شناور است. «مونه» در این نقاشی هم نمای مشابهی از «کانال بزرگ» و «سنت ماریا دلا سلوته» را به نمایش گذاشته است. اگر چه سبک نقاشی متفاوت است. «مونه»‌ بیشتر به بازتاب تصاویر در آب و رقص نور علاقه‌مند است تا بناهای حاضر در قاب.

«ورودی کانال بزرگ‌»‌ اثر «پل سینیاک» ۱۹۰۵ میلادی

گشتی هنری در ونیز شگفت انگیز

کانال بزرگ و کلیسای «سنت ماریا دلا سلوته» نمای محبوب ونیز برای بسیاری از هنرمندان به شمار می‌روند. در این نقاشی کلیسای «سنت ماریا دلا سلوته» و بنایی را می‌بینیم که امروزه به یک موزه هنر معاصر تبدیل شده است.

«سینیاک» یکی از پیشگامان سبک نقطه‌چینی بود. بر اساس این شیوه،‌ نقاشی‌ها به نحوی خلق می‌شدند که رنگ‌های مختلف به صورت نقطه‌ای در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند که از فاصله دور با همدیگر ترکیب شوند و تصویر واحدی را شکل دهند.

نقاشی ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین