کد خبر: 67694 A

پیکاسو، داریو گمبرین

ببینید: خلق بزرگترین پرتره پیکاسو توسط تراکتور!

ببینید: خلق بزرگترین پرتره پیکاسو توسط تراکتور!

یک هنرمند ایتالیایی بزرگترین پرتره «پابلو پیکاسو»‌ را با استفاده از تراکتور بر روی زمین خلق کرد.

ایران آرت: «داریو گمبرین»‌ هنرمند ایتالیایی است که با الهام از خودنگاره سال ۱۹۰۷ میلادی «پابلو پیکاسو»‌،‌ پرتره‌ این نقاش مشهور را با استفاده از تراکتور بر روی زمینی در «ورونا»‌ خلق کرده است. این هنرمند ایتالیایی مدعی است که این پرتره بزرگترین پرتره پیکاسو در جهان است.

«داریو گمبرین» برای خلق پرتره‌های عظیم افراد مشهور بر روی زمین‌های شمال ایتالیا شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، او در سال ۲۰۱۳ به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت «جان اف کندی»‌ از پرتره رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا رونمایی کرد.

 

IMG_20230410_094643_169

این هنرمند در همان سال با استفاده از تراکتور چهره «پاپ فرانسیس»‌ را روی زمین ۲۵,۰۰۰ متر مربعی خلق کرد.

«گمبرین»‌ در حالی پرتره «پیکاسو»‌ را خلق کرده که موسسات و موزه‌های نقاط مختلف جهان به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت «پابلو پیکاسو»‌ نمایشگاه‌هایی را ترتیب داده‌اند. پیکاسو در سال ۱۸۸۱ در مالاگا متولد شد و ۱۰ سال در یکی از خانه‌های این شهر زندگی کرد. موزه مالاگای پیکاسو در این شهر مجموعه دائمی از آثار هنری این هنرمند را نگهداری می‌کند که تابلوهای نقاشی، مجسمه و سرامیک‌های دوره‌های مختلف هنری او از جمله دوره آبی، سرخ، سورئالیسم و کوبیسم را شامل می‌شود. پیکاسو در مدرسه هنرهای زیبای لاکرونیا، جایی که پدرش به عنوان استاد تدریس می‌کرد مشغول تحصیل شد. امسال نمایشگاهی در یکی از موزه‌های این شهر برای این هنرمند تا ۲۵ ژوئن فعالیت خواهد داشت.

 

IMG_20230410_094641_294

 موزه پیکاسو در بارسلونا که خانه جامع‌ترین مجموعه هنری پیکاسو است نیز یکی دیگر موسساتی قابل توجه برای نمایش آثار هنری این هنرمند به شمار می‌رود.

 

IMG_20230410_094639_446

پیکاسو داریو گمبرین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین