کد خبر: 67718 A

موزه لوور ابوظبی ، لوور ابوظبی ، سوپراستار بالیوود

سوپر استارهای بالیوود در لوور ابوظبی

سوپر استارهای بالیوود در لوور ابوظبی

در نمایشگاه سوپراستارهای بالیوود در لوورابوظبی به تاریخ غنی بالیوود شیرجه بزنید. این جمله تهییج کننده این موزه برای دعوت به این رویداد هشت روزه بود.

ایران آرت: موزه لوور ابوظبی در سلسله برنامه جالب توجه به بررسی تاریخ سینمای بالیوود هند پرداخت.

هشت روز در ماه مارس گذشته نمایشگاه BollywoodSuperstars به اجرا درآمد.

به نوشته سایت این موزه ، رویداد مزبور فقط گوشه ای از غنای بی نهایت سینمای هند است! آنها نوشته اند: بیایید و از دیدن کنید اشکال مختلف هنری که بر خلق بالیوود آنطور که امروز می شناسیم تأثیر گذاشته اند، کشف کنید.

یکی از پوسترهای این برنامه پوستر فیلم عاشقانه معروف "دیل به پاگال های" بود که در سال ۱۹۹۷ تولید شد و مدهوری دیکسیت و شاهرخ خان در آن ایفای نقش کردند و برنده جوایزی هم شدند.

رینکو اوتانی نگاهی اجمالی به سینمای هند از دهه ۶۰ تا ۲۰۰۰ را برگزید و این آثار در هشت روز ماه مارس گذشته در پله های تفرجگاه لوور ابوظبی در فضای باز به نمایش درآمد.

گفتنی ست موزه لوور ابوظبی نوامبر ۲۰۱۷ با اجرای جذاب معمار فرانسوی «ژان نوول» افتتاح شد؛ این معمار شناخته شده می گوید برای طراحی این موزه از معماری عربی الهام گرفته و سعی کرده تا معماری کاملا متناسب با جامعه عربی باشد. سقف به خوبی ما را یاد برگ های در هم پیجیده درختان نخل می اندازد، در گذشته از این برگ ها برای پوشش سقف خانه های عربی استفاده می شده است.

این موزه خاص کاملا در احاطه آب است و در لبه شرقی جزیره سعدیات قرار گرفته است.

لوور ابوظبی را پلی میان تمدن ها می خوانند در مجموع ۵۵ سالن و ۲۳ گالری دائمی دارد که نکته جالب درباره آن ها این است که هیچ کدام از این گالری ها شبیه هم نیسنتند و با وارد شدن به یک گالری انگار به جای تازه ای رفته اید.

این موزه ۲۴ هزار متر مربع است و زیر سقف های گنبد مشبک با نور طبیعی از دیدن آثار هنری بسیار متنوع لذت ببرید.

در این موزه ۶۰۰ اثر دائمی به نمایش در می آید و ۳۰۰ اثر دیگر هم از فرانسه به امانت گرفته شده است. شاید برای همه سلایق هنری در این موزه می توان آثاری یافت و برای مدرن پسندان حتی آثاری از هنرمندان معروف دنیا مثل پیکاسو و ونگوگ را هم می توانید دید.

و شاید از همه جذاب تر تماشای تابلوی ۵۰۰ ساله " سالواتور موندی" (منجی جهان) اثر لئوناردو داوینچی که گران ترین نقاشی دنیا محسوب می شود. این تابلو ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ، پس از یک دوئل ۱۹ دقیقه ای در حراج کریستیز در نیویورک با قیمت ۴۵۰/۳ میلیون دلار چکش خورد و در موزه لوور ابوظبی نگهداری می شود.

بالیوود موزه لوور ابوظبی سوپراستار هندی لوور ابوظبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین