کد خبر: 70247 A

خوشنویسی| نمایشگاه کتابت و خوشنویسی عربستان| نمایشگاه خوشنویسی

ببینید: دومین نمایشگاه کتابت و خوشنویسی در عربستان

ببینید: دومین نمایشگاه کتابت و خوشنویسی در عربستان

این نمایشگاه با ارائه آثاری از ۳۴ خوشنویس و هنرمند معاصر از ۱۲ کشور، بعد معنوی خوشنویسی در جهان عرب و اسلام را بررسی می‌کند و آثار ارزشمندی از خوشنویسان چیره‌دست را به نمایش می‌گذارد.

ایران آرت: وزارت فرهنگ عربستان دومین دوره نمایشگاه کتابت و خوشنویسی را در بیمارستان عرقه ریاض در مراسمی با حضور چهره‌های برجسته جهان هنر و فرهنگ راه‌اندازی کرد. 

به گزارش  ArtDayMe.news نمایشگاه امسال که با موضوع «مسیرهایی به سوی روح» برگزار می‌شود، ابعاد معنوی خوشنویسی و سهم آن در جهان عرب و اسلام را از طریق مجموعه‌ای جذاب از آثار هنری تاریخی، کلاسیک و معاصر بررسی می‌کند. 

برای دومین دوره این نمایشگاه، وزارت فرهنگ عربستان آثار متعددی از هنرمندان خوشنویس محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین هنرمندان و طراحان را به نمایش می‌گذارد تا مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری را که به صورت موضوعی کیوریت شده‌اند، ایجاد کند. 

این نمایشگاه آثاری از ۳۴ خوشنویس و هنرمند معاصر از ۱۲ کشور، از جمله ۱۶ هنرمند از عربستان سعودی را به نمایش می‌گذارد. 

در کنار آثار هنری خوشنویسی، این نمایشگاه مجموعه‌ای از هنرهای اسلامی و دست نوشته‌های ارزشمند و همچنین قطعات منحصر به فردی را که از موزه انستیتو دو موند عرب در پاریس، مؤسسه میراث ملی در تونس، و آثار مختلف دیگری از مجموعه داران خصوصی در سراسر منطقه امانت گرفته شده است، به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۱ شهریور) در ریاض ادامه دارد و سپس از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ (۲ دی) به مرکز هنری مدینه منتقل می‌شود.

خوشنویسی نمایشگاه خط نمایشگاه خوشنویسی نمایشگاه کتابت و خوشنویسی عربستان کتابت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین