کد خبر: 70670 A

الرستمانی| گروه الرستمانی| بینال خوشنویسی دبی| Al Rostamani Group

الرستمانی حمایت کننده نخستین بینال خوشنویسی دبی کیست؟/ شرکت تجاری موفق اماراتی بر بلندای هنر به ساخت دنیای بهتر می اندیشد

الرستمانی حمایت کننده نخستین بینال خوشنویسی دبی کیست؟/ شرکت تجاری موفق اماراتی بر بلندای هنر به ساخت دنیای بهتر می اندیشد

نخستین بینال خوشنویسی دبی ، نشانه های متعددی از توسعه و پیشرفت هنر در خاورمیانه دارد؛ یکی از این نقاط درخشان حضور یک بخش تجاری خصوصی به عنوان حمایت کننده اصلی است: گروه الرستمانی

ایران آرت: دنیای هنر با بخش خصوصی فعال و پیشرو پیش می رود و در این میان سهم شرکت های بزرگ نفتی، کارتل های بزرگ اقتصادی و تجاری بسیار بالاست.

تقریبن امروز همه برندهای مهم بین المللی دنیا در کنار هنرهای تجسمی می ایستند تا زیباتر و شایسته تر جلوه کنند.

آخرین نمونه که اتفاقن شهرت جهانی هم یافت : شرکت کوکاکولا ست، برندی که به نظر می رسد بی نیاز از هرگونه تبلیغ است ، با ارائه یک فیلم تبلیغاتی خاص رسماً اعلام کرد برای متفاوت دیده شدن در کنار هنر می ایستد؛ این ویدئو شاهکار نام دارد لوکیشن آن یک گالری موزه است و یک قوطی نوشابه کوکاکولا بین شاهکارهای هنری دنیا مانند تابلوی کوکاکولا اثر اندی وارهول و نقاشی‌های بزرگانی مانند ادوارد مونک ، ون گوگ و ... دست به دست می شود تا به هنرجوی نقاش رسد و به او الهام دهد.

اما حضور بخش های بزرگ اقتصادی در کنار هنر در خاورمیانه با کندی پیش می رود و قابل قیاس با ترازهای جهانی نیست، همین جاست که نخستین بینال خوشنویسی دبی یک الگو سازی درخشان می کند.

گروه الرستمانی به عنوان یک گروه تجاری پیشرو اماراتی حمایت کننده اصلی اولین بینال خوشنویسی می شود.

اما حضور بخش های بزرگ اقتصادی در کنار هنر در خاورمیانه با کندی پیش می رود و قابل قیاس با ترازهای جهانی نیست، همین جاست که نخستین بینال خوشنویسی دبی یک الگو سازی درخشان می کند.

گروه الرستمانی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های تجاری در امارات متحده عربی است. این گروه که در سال 1957 با ریاست مرحوم آقای عبدالله حسن الرستمانی تأسیس شد، طی 50 سال گذشته با اصول راهنمای تعهد، مراقبت و چشم انداز با نگرانی واقعی برای جامعه، استوار و با وجدان رشد کرده است.

در وب سایت گروه الرستمانی نوشته است:

« وقتی به آغاز فروتنانه خود به گذشته نگاه می کنم، به سختی می توانم باور کنم که تجارت ما و کشور ما تا این حد سریع پیش رفته است. من فقط 15 سال داشتم که به عنوان منشی شروع به کار کردم. در آن زمان برخی از هموطنان من هنوز از غواصی مروارید امرار معاش می کردند. زندگی ساده بود؛ نیازهای ما کم بود در آن زمان هیچ کس نمی دانست چه چیزی در انتظار است. توسعه منابع عظیم نفتی ما، تولد یک ملت، ساخت زیرساخت های ما، رشد سریع اقتصاد ما.

این آینده درخشان هنوز آشکار نشده بود که در سال 1954، من و برادرم عبدالواحد، کتابخانه الاهلیا، اولین کتابفروشی دبی را تأسیس کردیم. همچنین این اولین اقدام ما به عنوان کارآفرین بود.

چندین سال بعد، یک شرکت بازرگانی عمومی راه اندازی کردیم که در نهایت به گروه الرستمانی تبدیل شد.

تجارت با رشد دبی و همه شهرهای امارات در دهه 1960 به طور پیوسته افزایش یافت اما سال 1971 نقطه اوج و سکوی پرتاب فرصت های تجاری شد. تحت هدایت رهبران بصیر، امارات متحده عربی ظاهراً یک شبه به یک مرکز اقتصادی قدرتمند با اهمیت جهانی تبدیل شد.

گروه الرستمانی مانند گذشته در توسعه بیشتر دبی و امارات مشارکت خواهد داشت. ما همچنین شاهد وعده های فراتر از مرزهای ملی خود هستیم. یکی از اهداف اصلی ما این است که فرصت ها را هم در سطح منطقه ای و هم در سطح جهانی دنبال کنیم. ما مشتاقانه منتظر انجام این کار با شرکای جدید و همچنین موجود هستیم. از روزهایی که غواصی مروارید یکی از پایه های اصلی اقتصاد ما بود، راه زیادی را پیموده ایم. اکنون، در هزاره جدید، جهان صدف ماست

نخستین دوسالانه خوشنویسی دبی به ابتکار Dubai Culture با حضور بیش از 200 هنرمند داخلی و بین المللی در 16 نمایشگاه و فعال‌سازی بیش از 30 مکان در سراسر دبی در حال برگزاری است.

این مجموعه طیف گسترده‌ای از آثار هنری خوشنویسی را به نمایش می‌گذارد و همچنین بر سرزندگی و دقت تایپوگرافی سنتی و معاصر نوشته شده به بیش از 8 زبان تاکید می‌کند.

نخستین دوسالانه خوشنویسی دبی با برنامه های متنوع با مشارکت ها و مکان هایی مانند :

موزه اتحاد دبی، DIFC ، گالری هایی در السرکال اونیو، Dubai Design District،مجموعه Foundry بلوار کرسنت EMAAR ، موزه الشندغه Al Shindagha Museum ،گالری AWC در Gate Avenue ، مرکز فرهنگی کودکان الجلیله (Al Jalila Cultural Centre) ،انجمن علمی و فرهنگی - الممزار (Al Mamzar) ، پلتفرم کتابخانه هنر و طراحی الصفا (Al Safa Art and Design Library)، منطقه طراحی دبی (D3)، انجمن فرهنگی و علمی، کتابخانه محمد بن راشد، اکسپو سیتی دبی، DIFC Gate Avenue، بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویس، مرکز جمعه الماجد، اداره اقتصاد و گردشگری دبی، دفتر رسانه دبی، شهرداری دبی، Alserkal Avenue، آرت دبی، موزه زنان، تشکیل، آرت جمیل، گالری متار بن لاهج، گالری بوکارا، Foundry، گالری هنری خاولا، گالری Firetti، گالری Efie،   گالری AWC، کتابفروشی هاب، BEDU، گالری اپرا، گالری Mondoir و همچنین با همراهی thejamjar, Medaf, Mirzam, Kalimat , Slay Café, Frame Café, 3IXAM در حال برگزاری است.

دوسالانه خوشنویسی دبی توسط گروه الرستمانی (Al Rostamani Group) به عنوان حامی اصلی و صندوق الوطن (Sandooq Al Watan) به عنوان حامی مورد حمایت قرار گرفته است.

هنر خاورمیانه بینال خوشنویسی دبی Al Rostamani Group Dubai Calligraphy Biennale گروه الرستمانی Dubai Calligraphy Biennale 2023
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین