کد خبر: 70790 A

حسین محجوبی| سعید محجوبی| گالری کاما

آثار دیده نشده استاد حسین محجوبی با کیوریتوری سعید محجوبی در کاما گالری/ آثاری باقدمت ۷۰ سال

آثار دیده نشده استاد حسین محجوبی با کیوریتوری سعید محجوبی در کاما گالری/ آثاری باقدمت ۷۰ سال

نمایشگاه ی از استاد حسین محجوبی که در ایران به نقاش بهشت شهرت یافته و برخی او را یکی از محیط زیستی ترین نقاشان ایران می خوانند عصر جمعه پنجم آبان در گالری کاما آغاز به کار می کند.

ایران آرت: سعید محجوبی ، هنرمند نقاش و فرزند استاد، کیوریتوری و انتخاب این آثار را به عهده دارد.

او به ایران گفت : « حدود ۶۰ اثر که آثاری از دهه ۳۰ و ۴۰ خورشیدی را در بر می گیرد در این نمایش ارائه می شود که به جهت مضمون، تکنیک و البته اندازه متنوع هستند. برخی از این آثار هرگز به نمایش در نیامده اند و نسل امروز چنین کارهایی از استاد ندیده اند. »

او خاطر نشان کرد « این نمایشگاه را نوعی مرور بر آثار استاد حسین محجوبی نیز می توان در نظر گرفت.»

حسین محجوبی

استاد حسین محجوبی متولد ۱۳۰۹، لاهیجان است که همواره آثار دلنشین و تغزلی او مورد توجه بوده اما در سال های اخیر با وخامت محیط زیست و دغدغه های انسان امروز برای آب و هوا، برخی خوانش های اعتراضی نیز از آثار این استاد نقاش انجام می شود. به خصوص که او سالیان سال است طبیعتی با محوریت اسب و درخت را تصویر می کند که لبریز از سرخوشی و سرسبزی ست و انسانی بدان راه نمی یابد.

اما چنانکه سعید می گوید حسین محجوبی ، در سال های دورتر به خصوص دهه چهل خورشیدی تجربه های نقاشانه دیگرتری هم داشته است که بسیاری از نسل جوان نقاشی ایران با آن آشنا نیستند ، اتفاقن در اردیبهشت ۱۴۰۰ هم زمان با نود و یکمین سالروز تولد ایشان، در باغ نگارستان دانشگاه تهران موزه ای به آثار محجوبی اختصاص یافت که نمونه هایی از این رویکردها را به دیوار دارد و اکنون قرار است بخش دیگری از آن در گالری کاما به نمایش درآید،

مهر ماه ۱۴۰۰ هم ، کوچه منتهی به خانه محجوبی در منطقه شش شهرداری تهران به نام استاد حسین محجوبی نامگذاری شد.

هر چند که هنوز پس از سال ها موزه استاد حسین محجوبی در لاهیجان و نیز خانه موزه ایشان در تهران با وجود وعده های رسانه ای شده چندین وزیر ارشاد و چندین شهردار و مقامات شهری هرگز شکل عملیاتی به خود نگرفته است.

آثار دیده نشده دهه ۳۰ و ۴۰ استاد حسین محجوبی از جمعه پنجم آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ الی ۲۱

در گالری کاما به نشانی تهران، جردن ، دیدار شمالی، کیش شرقی پلاک ۲۰ به نمایش در می آید. این نمایشگاه ده روز ادامه خواهد داشت.

 

حسین محجوبی باغ موزه نگارستان گالری کاما سعید محجوبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین