ببینید: گزیده‌ای از مجموعه Dalloul در شو روم کریستیز دبی/ نمایش آثار سوپراستارهای هنر عرب پیش از حراج لندن

گزیده‌ای از آثار مجموعه Dalloul در کریستیز دبی به نمایش گذاشته شده است. این آثار در هفته اول نوامبر در لندن به نمایش درمی‌آید و روز نهم نوامبر چکش خواهند خورد.

ایران آرت: این روزها منتخبی از آثار مجموعه Dalloul با عنوان "Marhala" که قرار است در حراج لندن چکش بخورد، در شعبه کریستیز دبی در DIFC به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه این آثار از ۲۳ اکتبر (۱ آبان) آغاز شده و تا ۲۶ اکتبر (۴ آبان) ادامه خواهد داشت. این آثار از ۱ تا ۸ نوامبر (۱۰ تا ۱۸ آبان) در لندن به نمایش گذاشته می شود و در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان) به حراج می‌رسد.

در این حراج ۴۸ اثر از جمله آثاری از محمود سعید، محمد ملحی، اتل عدنان، سامیه حلبی، دیا العزاوی، اینجی عفلاتون و ابراهیم الصلاحی Mahmoud Said, Mohamed Melehi, Etel Adnan, Samia Halaby, Dia Al Azzawi, Inji Efflatoun and Ibrahim El-Salahi به روی میز حراجی می‌روند.

ریدا موم نی، Ridha Moumni معاون رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا کریستیز می‌گوید: «مجموعه‌ای که ما می‌فروشیم احتمالاً قوی‌ترین و تأثیرگذارترین مجموعه‌ای است که در مدت زمان طولانی به بازار آمده است. تقریباً همه هنرمندانی که ما داریم سوپراستار هستند.»

او می گوید: «به همین دلیل است که فروش کاملاً دیدنی است، کیفیت کارهایی که ارائه می کنیم بسیار بسیار بالاست. فکر نمی‌کنم مجموعه‌ای قابل مقایسه برای مدت طولانی به فروش برسد.»

دکتر بازل دالول مدیر بنیاد دالول Dalloul Art Foundation در این باره می‌گوید: «پدر من یک کلکسیونر هنر رویایی بود که تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۱ به جمع‌آوری ادامه داد. من به میراث او در جمع آوری ادامه می دهم و متعهد به حمایت از استعدادهای جدید و نوظهور در سراسر منطقه هستم و در عین حال این شاهکارها را مورد توجه نسل جدیدی از مجموعه داران در سراسر جهان قرار می دهم.

مجموعه دالول به عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن و معاصر عرب در جهان در نظر گرفته می‌شود که شامل قطعات ارزشمندی از سراسر خاورمیانه است.

جمع آوری این مجموعه توسط زوج مجموعه‌دار هنری رمزی دالول و ساعده الحسینی دالول آغاز شد. این زوج در دهه ۱۹۷۰ شروع به خرید هنر عرب کردند. این مجموعه اکنون توسط پسرشان دکتر بازل دالول و موسسه هنرهای تجسمی او در بیروت، بنیاد هنری رمزی و ساعده دالول DAF نظارت می شود.

آثار هنری که در حراج کریستیز به فروش می‌رسند بخش کوچکی از مجموعه Dalloul است که شامل بیش از ۳۰۰۰ قطعه است.

یکی از نکات برجسته حراج Marhala، و قطعه ای با بالاترین برآورد، Said’s Fille a l’imprime (دختری با لباس چاپ شده) است. قدمت این نقاشی رنگ روغن به سال ۱۹۳۸ و در دوران اوج هنر این هنرمند مصری برمی گردد. این کار بین ۴۵۵۰۰۰ تا ۷۱۵۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. 

دو نقاشی از مروان کساب باچی که به مروان معروف است نیز به نمایش گذاشته شده است. Kopf links gedreht (سر به چپ چرخید) نماد پرتره‌های منظره‌ مانند چرخشی است که هنرمند فقید سوری با آنها شناخته شده است. بین ۲۳۴۰۰ تا ۳۲۵۰۰ دلار تخمین زده می شود. 

حلبی نیز از طریق دو اثر در فروش ارائه شده است. «سبز و زمین» او بین ۵۲۰۰۰ تا ۷۸۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. از سوی دیگر، «بازگشت» نمونه‌ای از کارهای او در اواخر دهه ۱۹۷۰ است که قیمتی بین ۹۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ دلار دارد.

این در حالی است که اثری مسحورکننده از الصلاحی بین ۳۹۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. این اثر که در سال ۲۰۰۱ با جوهر رنگی روی تخته بریستول خلق شده است، انتزاعی از درخت نخل است که با خطوط افقی و عمودی تمیز به تصویر کشیده شده است.

یک اثر وینیل بدون عنوان از ملحی نیز با توجه به ادغام آن از خط عربی، برجسته و نادر است. این اثر که در سال ۱۹۸۲ تولید شد، دارای الگوهای جزر و مدی خاص هنرمند مراکشی است و بین ۹۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. 

کد خبر: 70803
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-70803
حراجی کریستیز حراج کریستیز حراجی کریستیز لندن اتل عدنان محمد ملحی محمود سعید هنر خاورمیانه هنر عرب مجموعه Dalloul سامیا حلبی سامیه حلبی ضیا العزاوی ضیا عزاوی اینجی عفلاتون ابراهیم الصلاحی مجموعه دالول
سایر گزارش های تصویری