کد خبر: 71139 A

موزه لوور ابوظبی Louvre Abu Dhabi | مایا الخلیل Maya El Khalil

هفت هنرمند منتخب مایا الخلیل در نمایشگاه Art Here 2023 در لوور ابوظبی | عکس ها

هفت هنرمند منتخب مایا الخلیل در نمایشگاه Art Here 2023 در لوور ابوظبی | عکس ها

هفت اثر نهایی راه یافته یه مسابقه هنر اینجا در موزه لوور ابوظبی را ببینید

ایران آرت: رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe آثار منتخب 7 هنرمند برای نمایشگاه Art Here 2023 و جایزه هنری Richard Mille از 24 نوامبر در موزه لوور Louvre Abu Dhabi به نمایش گذاشته شده است و در نهایت یک هنرمند برنده جایزه هنری Richard Mille و دریافت 60000 دلار خواهد شد. 

هنر اینجا 2023 توسط کیوریتور و مشاور مستقل هنری مایا الخلیل Maya El Khalil اداره می‌شود.

مایا الخلیل کیوریتور مستقل مستقر در آکسفورد، انگلستان است. به عنوان مدیر مؤسس گالری اثر Athr در جده از سال 2009 تا 2016، همکاری داشت ؛ او پیشگام رویکردهای نمایشگاهی و تبادل فرهنگی در غیاب مؤسسات هنری عمومی محلی است. او در آفرینش رویکردهای هنری متنوعی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی نقش آفرینی می کند.

IMG-20231208-WA0001

بر اساس انتخاب مایا الخلیل آثار هنرمندانی از سراسر منطقه به بخش نهایی این جایزه و نمایش در لوور ابوظبی راه یافته است که عبارتند از : 

کیوریتور و هنرمند سعودی علاء ترابزونی Alaa Tarabzouni، هنرمند چند رشته‌ای کویتی فرح بهبهانی Farah Behbhani، نقاش اماراتی هاشل اللامکی Hashel Al Lamki، هنرمند هندی مقیم امارات نابله یحیی Nabla Yahya. سارا براهیمSarah Brahim هنرمند سعودی، خواهران و برادران هنرمند سوری مقیم امارات ساوسان و بهار البهار Sawsan and Bahar Al Bahar و هنرمند تجسمی سعودی زهرا الغامدیZahrah Al Ghamdi.

نمایشگاه Art Here 2023 تا 18 فوریه 2024 ادامه دارد.

Art+Here+2023+exhibition+at+Louvre+Abu+Dhabi

 این نمایشگاه فرصتی را برای کشف تفسیر این هنرمندان از شفافیت از طریق اهمیت بصری و ادراکی ارائه می دهد. 

مجسمه‌ها و اینستالیشن‌هایی که امسال توسط مایا الخلیل منتخب شده‌اند، از تعامل نور خورشید، سایه‌ها و انعکاس آب استفاده می‌کنند. 

کیوریتور مایا الخلیل گفت: «بررسی پیشنهادها برای سومین نمایشگاه «هنر اینجا» لوور ابوظبی یک چالش الهام بخش بود. هیئت داوران با انبوهی از ارسال‌های تأمل برانگیز که دیدگاه‌های تازه‌ای را ارائه می‌کردند، تحت تأثیر قرار گرفتند و موضوع شفافیت‌ها را به روش‌های شگفت‌آوری گسترش دادند. آنها بلندپروازانه با مواد کار می کنند، روایت های تاریخی را به چالش می کشند و در مورد مسائل فوری با تأثیر محلی و جهانی به تفکر دعوت می کنند. "انتخاب تنها هفت اینستالیشن دشوار اما پرارزش بود. قطعات انتخاب شده با هم گفت و گوی جذابی را از طریق رسانه ها، تفاسیر و مفاهیم متنوع خود ارائه می دهند. من بسیار هیجان زده هستم که این هنرمندان این فرصت را دارند تا تمرین خود را در یکی از خارق العاده ترین محیط های موزه جهان به نمایش بگذارند. و من مشتاقانه منتظر ماه های آینده توسعه هستم." 

 

عکس: اسماعیل نور و استودیو Seeing Things © وزارت فرهنگ و گردشگری – ابوظبی

موزه لوور ابوظبی هنرمند اماراتی مایا الخلیل Maya El Khalil موزه لوور Louvre Abu Dhabi Art Here 2023 هاشل اللامکی Hashel Al Lamki زهرا الغامدیZahrah Al Ghamdi
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین