کد خبر: 71237 A

حور القاسمی | بنیاد هنر شارجه

روایت شیخه حور القاسمی از گاوین جانتس و نمایش آزاد بودن در بنیاد هنری شارجه

روایت شیخه حور القاسمی از گاوین جانتس و نمایش آزاد بودن در بنیاد هنری شارجه

روایت شیخه حور القاسمی از گاوین جانتس و نمایش آزاد بودن در بنیاد هنری شارجه را بخوانید:

ایران آرت: رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME بنیاد هنر شارجه Sharjah Art Foundation میزبان نمایشگاه جامع و آرشیو غنی آثار گاوین جانتس Gavin Jantjes در گالری‌های 4، 5 و 6 میدان المریجه است. 

این نمایشگاه از 27 آبان ماه آغاز شده و تا 19 اسفند 1402 ادامه دارد. 

این نمایشگاه با همکاری (GSU) The Africa Institute مؤسسه آفریقا شارجه،توسط دکتر صلاح ام. حسن، مدیر مؤسسه آفریقا، و استاد برجسته دانشگاه کرنل Salah M. Hassan برگزار شده است. 

شیخه حور القاسمی، Hoor Al-Qasimi  رئیس و مدیر بنیاد هنری شارجه، پیشگفتار کاتالوگ نمایشگاه را نوشته است. بخش هایی از متن شیخ حور القاسمی را در ادامه می خوانید: 

" گاوین جانتس که در کیپ تاون به دنیا آمده و بزرگ شده است، به‌طور خستگی‌ناپذیر شیوه‌های بیان هنری خود را از نو ابداع کرده است، و پیوسته انتظارات تجویز شده را نادیده می‌گیرد. خط سیر پنج دهه‌ای هنری جانتس، که شامل جابه‌جایی بین شهرهای اروپا می‌شد، از طریق فیلم‌نامه‌های پربار سیاسی، آثار نمادین او منعکس می‌شود. با الهام از سنت های شفاهی آفریقایی و جدیدترین نقاشی های غیرتجسمی او. بسیار خوشحالیم که بزرگترین ارائه انفرادی کار این هنرمند را تا به امروز ارائه می دهیم: To Be Free آزاد بودن ؛ مرور آثار 1970-2023، که با همکاری موسسه آفریقا شارجه سازماندهی شد. 

عنوان نمایشگاه منعکس کننده روحیه آزادی خواهی هنرمند، چه در سیاست و چه در هنر است، که نیروی محرکه بسیاری از فعالیت های او بوده است. 

این نمایشگاه به مخاطبان فرصتی نادر برای مشاهده آثار اصلی جانتس، از جمله آثار مجموعه‌های نهادی در سه قاره، در یک مکان ارائه می‌کند. آرشیو غنی از کتاب‌ها، فیلم‌ها و عکس‌ها همراه با آثار است که گواه نقش‌های چندوجهی جانتس به‌عنوان هنرمند، فعال، کیوریتور، مورخ و سازمان‌دهنده است. ما به ویژه مفتخریم که برای اولین بار دو نقاشی بزرگ را که در طول اقامت سه ماهه این هنرمند در شارجه در سال 2022 تولید شده اند به نمایش گذاشته ایم."

بنیاد هنر شارجه Hoor Al Qasimi حور القاسمی گاوین جانتس Gavin Jantjes بنیاد هنر شارجه Sharjah Art Foundation
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین