کد خبر: 71492 A

رنگ وستا | رنگ اکریلیک وستا | Vesta Acrylic Color

رنگ اکریلیک وستا و ۵ ویژگی شاخص

رنگ اکریلیک وستا و ۵ ویژگی شاخص

رنگ اکریلیک وستا یکی از پرکاربردترین محصولات هنری ست که علاوه بر ایران در خاورمیانه هم بازار رو به گسترشی دارد. بیش از دو دهه کنترل کیفی های متعدد و نظر خواهی های مداوم از هنرمندان و ارزیابی نظرات شان، سبب شده وستا به تزار مناسب و استاندارد درآمده و پاسخگوی هنرمندان و هنر دوستان باشد.

ایران آرت: رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME نوشته است: اما شاید ۱۵ ویژگی سبب شده رنگ اکریلیک وستا به این میزان محبوبیت رسیده باشد؛

 گفته می شود دستکم پنج تای این وجه تمایز شاخص است.

پوشش دهی بالا، به دلیل غلظت مناسب، شفافیت و درخشنگی رنگها، خاصیت کش سانی و انعطاف پذیری، کنترل بافت،‌ ایجاد سایه روشن های دلخواه به واسطه استفاده از پیگمنت های درجه یک و فرآوری دقیق در لابراتوراهای فنی از جمله وجوه تمایز رنگهای اکریلیک وستا است.

کنترل روند خشک شدن به جهت استفاده از مدیوم های مناسب در ساختار اصلی رنگ های اکریلیک و حل شوندگی بالا به دلیل دانه بندی بسیار ریز پیگمنت ها باعث شده تا هنرمندان هنگام کار از رنگ آمیزی با آن لذت بیشتری ببرند.

رنگ وستا Vesta Color

در ارزیابی های دقیق انجام شده وجوه تمایز رنگهای اکریلیک وستا را می توان به طور خلاصه چنین بیان نمود :

غلظت استاندارد شده، پوشش دهی مناسب زیر کار، ماندگاری بالا، انعطاف پذیری، فقدان بوی بد، مقاومت و ثبات در برابر نور خورشید ، خشک شدن به موقع ، مقاومت بالا در برابر سایش، قابلیت استفاده روی سطوح مختلف، قابل اعتماد در برابر ترک خوردگی، ایجاد ترکیبات رنگی متنوع قابلیت رنگهای وستا را به اثبات رسانده است.

و البته مولفه ای که این روزها به فصل مشترک همه هنرمندان در دنیا بدل شده است: رنگ اکریلیک وستا سازگار با محیط زیست و غیر سمی است.

_ غلظت رنگ اکریلیک وستا

یکی از معیارهای اندازه گیری کیفیت رنگ اکریلیک را غلظت می دانند؛ چون اگر غلظت آن کم باشد، پوشانندگی کمی ایجاد می کند و اگر غلظت آن بیش از حد باشد، رد قلم موی زیادی به جای می گذارد. غلظت رنگ اکریلیک وستا استاندارد است و هر دو نکته را تامین می کند. پوشانندگی مناسب رنگ اکریلیک وستا زبانزد است،

غلظت رنگ اکریلیک وستا چنان است که حرفه ای ها انتظار دارند:  یکی از این محک ها میزان پوشش دهی با رنگ سفید آکریلیک وستا روی زیر کار تیره است، کافی ست یک بار امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ سفید وستا چگونه عمل می کند.

در سلسله متن های بعدی به تحلیل رنگ های اکریلیک وستا خواهیم پرداخت.

رنگ اکریلیک وستا رد قلم مو ندارد، البته حرفه ای ها می دانند در کنار رنگ خوب، کیفیت قلم مو هم در این خصوص تاثیرگذار است.​

_ رنگ اکریلیک وستا و نکته جالب زمان خشک شدن

نقاشان حرفه ای می دانند اگر رنگ اکریلیک خیلی سریع خشک شود، اجازه کار در مرحله بعدی به هنرمند نمی دهد و او را محدود می کند؛ اگر خیلی دیر خشک شود باعث طولانی تر شدن خلق اثر می شود، مخصوصا زمانی که باید یک سطح را چند دست رنگ زد؛ از این رو مدت زمان خشک شدن در زمان بندی و کیفیت نهایی کار بسیار تعیین کننده است.

رنگ اکریلیک وستا در این باره انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد و هنرمندان ماهر می دانند بسته به نوع اثر، چگونه از غلظت بالای رنگ وستا استفاده کنند و یا چه میزان آب اضافه کنند تا به سطوحی متنوع از نظر ضخامت دست یابند.

رنگ وستا Vesta Color

_ ترکیب مواد عالی با رنگ اکریلیک وستا

ترکیب رنگ ها با اکریلیک وستا بسیار آسان است و به هنرمندان این امکان را می دهد که طیف وسیعی از رنگها و سایه روشن ها را ایجاد کنند

خاصیت ذاتی اکریلیک، به جهت نشست روی مواد مختلف از شیشه تا پلاستیک و غیره در رنگ وستا تلالو خاصی دارد و برای هنرمندانی که به استفاده از ترکیب مواد یا میکس مدیا علاقه دارند یک محصول پرکاربرد است.

_ نکته کاربردی مهم درباره رنگ اکریلیک

می دانیم که وقتی رنگ اکریلیک خشک می شود، مواد ساختاری رنگها با هم ترکیب می شوند تا به رنگی مقاوم در برابر آب تبدیل شوند اما فقط حرفه ای ها می دانند که بعد از خشک شدن اولیه ،اینگونه رنگها دارای ثبات نسبی هستند و ضروری است با محصولی دیگر مکمل گردد تا ماندگاری آنها دو صد چندان شود.

انواع وارنیش وستا برای هر نوع رنگ اکریلیک، ثبات مضاعف ایجاد می کند و صد البته برای رنگ وستا، ثبات صد در صدی.‌ ادتیوها و حلال های وستا مانند گلس وارنیش وستا، مدیوم، تربانتین، وایت اسپریت، اسکاتیف، درایر، صمغ عربی، لیکوئین، DM5  به گواه نقاشان حرفه ای عوامل تاثیر گذاری در خلق آثار ماندگار ایشان است که حتمن بعدتر اختصاصی در این باره خواهیم نوشت.

رنگ وستا Vesta Color

_رنگهای اکریلیک وستا در 5 سایز

-  ml21 در 14 رنگ و دو ست بسته بندی 6 رنگ و 12 رنگ ( 2 رنگ متالیک)

- ml37 در 27 رنگ و یک ست بسته بندی 10 رنگ ( 4 رنگ متالیک)

- ml75 در 56 رنگ ( 18 رنگ متالیک و 8 رنگ فلورسنت)

- ml500 در 7 رنگ ( یک رنگ متالیک )

- ml1000 در 7 رنگ ( یک رنگ متالیک )

رنگ وستا Vesta Color دارای 353 محصول مختلف در زمینه های رنگ های روغنی ، اکریلیک ، گواش، اکولین ، ویترای ، حلال ها ، ادتیو ها و دهها عنوان دیگر است.

رنگ وستا رنگ وستا Vesta Artistic color رنگ اکریلیک وستا رنگ وستا Vesta Color اکریلیک وستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین