کد خبر: 12587 A

آن سوی باد، فیلمی که پس از 40 سال کامل می‌شود

آن سوی باد، فیلمی که پس از 40 سال کامل می‌شود

آخرین فیلم اورسن ولز سالها پس از درگذشت او آماده اکران می‌شود.

ایران آرت: مراحل تهیه آخرین فیلم به پایان نرسیده اورسن ولز یعنی «آن سوی باد» بعد از استخدام شدن باب مورافسکی به عنوان تدوینگر و اسکات میلان به عنوان میکس‌کننده صدا که هر دو هم برنده جایزه اسکار هستند، حالا دارد به پایان نزدیک می‌شود.

سرویس استریمینگ نتفلیکس در ماه مارس حقوق رسمی «آن سوی باد» را خرید و در حال حاضر با برنامه اکران کردن آن در سال ۲۰۱۸ مشغول تامین سرمایه مورد نیاز برای به پایان بردن آن است.

این فیلم نخستین بار در اوایل دهه هفتاد میلادی توسط ولز از روی فیلمنامه‌ای نوشته‌شده توسط اوژا کودار فیلمبرداری شد. جان هیوستون، پیتر بوگدانوویچ، کودار، رابرت رندوم، لیلی پالمر، ادموند اوبراین، کمرون میچل، مرسدس مک‌کمبریج، سوزان استرسبرگ، نورمن فاستر، پل استوارت و دنیس هاپر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرانک مارشال تهیه‌کننده که در زمان ساخت فیلم اصلی مدیر تهیه بود و بیش از ۴۰ سال است که سعی دارد این فیلم را بسازد در حال حاضر مسئولیت نظارت بر تکمیل فیلم را در همراهی با بوگدانوویچ بر عهده دارد.

مارشال می‌گوید: بعد از تمام این سال‌ها هنوز هم کاملا باورم نمی‌شود که مراحل پس از تهیه «آن سوی باد» را آغاز کرده‌ایم. به خاطر نتفلیکس ما توانسته‌ایم یک تیم مخصوص مراحل پس از تهیه بسیار با استعداد جمع کنیم تا چالش هیجان‌انگیز و سخت کامل کردن آخرین فیلم اورسن ولز را پشت سر بگذاریم. کار کردن با او روی این فیلم ۴۰ سال پیش تجربه‌ای خارق‌العاده بود و تکمیل کردن بینش او روی پرده بزرگ افتخاری بزرگ برای من خواهد بود.

ولز این پروژه را که مانند فیلمی داخل فیلم دیگر است بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ فیلمبرداری کرد و بعد تا زمان مرگش در سال ۱۹۸۵ روی آن کار کرد که نتیجه آن اثری ۴۵ دقیقه‌ای شد که او قاچاقی از فرانسه بیرون برد. در آن هیوستون نقش یک کارگردان تند مزاج را بازی می‌کند که برای به پایان بردن یک فیلم سینمایی با مدیران هالیوودی می‌جنگد، درست همان طور که خود ولز در بخش اعظمی از مسیر حرفه‌ای کاری‌اش این کار را انجام داد.

شخصیتی که هیوستون نقشش را بازی می‌کند از ملاقاتی بین ارنست همینگوی و ولز در سال ۱۹۳۷ یعنی چهار سال پیش از اکران «همشهری کین» نشات گرفت،‌ فیلمی که در آن همینگوی یک صندلی به سمت ولز پرت می‌کند. ولز تصمیم گرفت ازهمینگوی به عنوان مدل اصلی برای شخصیت هیوستون استفاده کند.  

 

vsk اورسن ولز آن سوی باد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین