کد خبر: 24943 A

فیلم کارگردان ایرانی کاندیدای آکادمی فیلم اروپا

فیلم کارگردان ایرانی کاندیدای آکادمی فیلم اروپا

«مرز» به کارگردانی علی عباسی در میان فهرست فیلم‌های مهم آکادمی فیلم ارو پا قرار گرفت.

ایران آرت: روز سه‌شنبه آکادمی فیلم اروپا فهرست ۴۹ فیلم مهم اروپایی را برای کاندیدا شدن از بیست کشور این قاره اعلام کرد که در میان این فهرست فیلم «مرز» ساخته علی عباسی از سوئد و دانمارک جزو کاندیداهاست. «مرز» پیش از این جایزه بزرگ بخش نوعی نگاه فستیوال کن را به دست آورده بود. این فیلم همچنین جایزه اول جشنواره مونیخ را نیز ربوده بود.

«مرز» در مجموع تا پایان سال، در بیش از چهل جشنواره جهانی شرکت کرده یا قرار است حضور یابد. از جمله جشنواره تورنتو، نیویورک، تلوراید، لس آنجلس واعدادی دیگر از فستیوال‌های جهانی.

بانی فیلم نوشت: پیش از این پیش بینی می‌شد فیلم «همه می دانند» ساخته اصغر فرهادی از اسپانیا جزو کاندیداها باشد که در این لیست نیست در عوض از اسپانیا دو فیلم «کارمن و لولا» ساخته ارانتاکسا اشواریا و همچنین «غول» ساخته ایتور ارگی کاندیدای جایزه فیلم اروپا شده اند.

از سایر فیلمهای مهمی که در فهرست کاندیداها قرار دارند می‌توان به «دختر» اثر اول لوکا دون از بلژیک که جایزه دوربین طلایی را هم برد و «مقصر» از دانمارک اشاره کرد.

«سرپرستی فرزند» از فرانسه، «سه روز در کیبرون» ساخته فیلنساز ایرانی الاصل، امیلی عاطف از المان، «جنگ سرد» از لهستان، «دیامانتینو» ازبلژیک، «ویلا» از فرانسه و…

تعداد ۳۵۰۰ عضو آکادمی فیلم اروپا نظر نهایی خود را دهم نوامبر اعلام می‌کنند . سی ویکمین دور جوایز آکادمی اروپا در ۱۵ دسامبر برپا خواهد شد.

اما نکته‌ای که باید در مورد فیلم اسپانیایی که قرار است از سوی مرکز ملی سینمایی این کشور برای ارایه به اسکار معرفی شود این است که احتمال دارد از بین دو فیلم یاد شده اسپانیایی در فهرست اعلامی باشد و بر این اساس نمی‌توان شانس چندانی برای فیلم اصغر فرهادی در نظر گرفت. هر چند باید منتظر ماند و دید…

اصغر فرهادی همه می دانند علی عباسی فیلم مرز آکادمی فیلم اروپا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین