کد خبر: 34468 A

موفقیت فیلم زندگی موزیسین‌ها در جشنواره‌های سینمایی

موفقیت فیلم زندگی موزیسین‌ها در جشنواره‌های سینمایی

پس از آنکه فیلم زندگی فردی مرکوری (حماسه کولی) موفق به کسب جوایز سینمایی متعددی شد، اکنون فیلم مستند زندگی پیتر گرودین موسیقیدان عنوان بهترین فیلم جشنواره بوئنوس‌آیرس را از آن خود کرد.

ایران آرت: "تک شاخ" ساخته ایزابل دوپوئیس و تیم جراگتی به عنوان بهترین فیلم بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم بوئنوس‌آیرس انتخاب شد.

این جشنواره شب گذشته ۱۴ آپریل برابر با ۲۴ فروردین با معرفی برندگانش در ۶ بخش رقابتی به کار خود خاتمه داد.

"تک شاخ" فیلمی مستند است که زندگی پیتر گرودین موسیقیدان را روایت کرده‌است.

به گزارش مهر، لویی گارل بازیگر سرشناس فرانسوی فیلم‌هایی چون "رویاپردازان" که پسر فیلیپ گارل فیلمساز مشهور است نیز جایزه بهترین کارگردان را برای فیلمش "مرد وفادار" دریافت کرد. این فیلم که نخستین بار در تورنتو دیده شده بود روایتی جدید از عشق و مرگ و بزرگ شدن در خیابان‌های پاریس را روایت می‌کند. برخی منتقدان این فیلم را با آثار دوره میانی کاری فرانسوا تروفو مقایسه کرده‌اند.

در بخش رقابتی بین‌المللی کیتا نینومیا به عنوان بهترین بازیگر مرد برای فیلم "ما زامبی‌های کوچک هستیم" و اِلا اسمیت برای فیلم "ری و لیز" به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شدند. جایزه بهترین موسیقی متن نیز به "مونوس" ساخته آلخاندرو لاندس اهدا شد.

جایزه ویژه داوری نیز به "کوسه‌ها" از اوروگوئه رسید که درامی نوشته لوچیا گاریبالدی به عنوان نویسنده و کارگردان است. این فیلم که درباره کشف دنیای بزرگسالی است نخستین بار در جشنواره ساندنس ۲۰۱۹ دیده شد.

فیلم لوسیو کاسترو با عنوان "پایان قرن" به عنوان بهترین فیلم بخش رقابتی داخلی انتخاب شد و جایزه بهترین مستند این بخش به "دانشکده‌ها" ساخته الوئیسا سولاس رسید.

بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم بوئنوس‌آیرس با نمایش بیش از ۳۰۰ فیلم به پایان رسید. این رقم اندکی از سال‌های پیش کمتر بود که دلیل آن بحران اقتصادی کشور آرژانتین است. از این میان بیش از ۴۰ فیلم اولین اکران خود را در این جشنواره تجربه کردند. جشنواره امسال با تمرکز بر آثار فیلمساز پرتغالی پائولو روشا و فریدی فوم گرولر فیلمساز کهنه‌کار هلندی برگزار شد. جولین تمپل و موریل باکس فیلمسازان بریتانیایی نیز به عنوان مهمانان ویژه در این جشنواره حضور داشتند.

این جشنواره در ۶ بخش جوایز خود را اهدا می‌کند که شامل بین‌المللی، سینمای آرژانتین، بخش آوانگارد و ژانر، آمریکای لاتین، حقوق بشر و بهترین فیلم‌های کوتاه است.

موسیقیدان ایزابل دوپوئیس پیتر گرودین جشنواره فیلم بوئنوس آیرس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین