کد خبر: 36348 A

افزایش قیمت بلیت سینما پس از ۲۶ سال

افزایش قیمت بلیت سینما پس از ۲۶ سال

آخرین افزایش قیمت بلیت سینما در ژاپن به سال ۱۹۹۳ برمی‌گشت و بعد از آن به شکل نسبی ثابت بوده است.

ایران آرت: بلیت سینما در ژاپن برای اولین بار بعد از ۲۶ سال افزایش یافته و دو کمپانی صاحب بزرگ‌ترین سینماهای چند منظوره (مالتی‌پلکس) هزینه ورود را از دو روز پیش بالا برده‌اند.

"توهو سینما" و "۱۰۹ سینماز" که دو مالتی‌پلکس بزرگ در ژاپن هستند، قیمت بلیت معمولی سینما را ۱۰۰ ین یعنی کمتر از یک دلار بالا بردند و به ۱۷ و نیم دلار رساندند و سایر سینماهای زنجیره‌ای قیمت بلیت‌های تخفیف دار یا معمولی را در برخی مکان‌ها افزایش داده‌اند.

اما در واقع متوسط قیمت بلیت سینما در ژاپن تا به حال ۱۲.۱۵ دلار بوده چون تخفیف‌های متنوعی برای دانشجویان، زنان، افراد سالمند، زوج‌های بالاتر از ۵۰ سال و همه افراد در برخی روزهای ماه اعمال می‌شد. افزایش قیمت ۱۰۰ ین بر همه این تخفیف‌ها هم اعمال خواهد شد.

به گزارش آی سینما، آخرین افزایش قیمت بلیت سینما در ژاپن به سال ۱۹۹۳ برمی‌گشت و بعد از آن به شکل نسبی ثابت بوده است. تعداد ورود به سینماها در سال ۱۹۹۶ به کمتر از ۱۲۰ میلیون رسید اما در سال ۲۰۱۶ رقم ۱۸۰ میلیون ثبت شد.

بر اساس آمار اتحادیه تهیه کنندگان فیلم ژاپن در سال ۱۹۹۶ تعداد پرده‌های سینما در این کشور ۱۷۳۴ بود که سال گذشته به ۳۵۶۱ رسید.

سال گذشته گیشه ژاپن از مرز فروش ۲ میلیارد دلار گذشت که از این تعداد ۴۵ درصد فروش به فیلم‌های خارجی تعلق داشت.

 

سینما بلیت سینما سینمای ژاپن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین