کد خبر: 38038 A

حضور چشمگیر فیلمسازهای زن در هفته منتقدان ونیز

حضور چشمگیر فیلمسازهای زن در هفته منتقدان ونیز

از 9 فیلم بخش "هفته منتقدان" جشنواره فیلم ونیز چهار فیلم را زنان کارگردانی کرده‌اند.

ایران آرت: آثار بخش "هفته منتقدان" جشنواره ونیز در حالی معرفی شده‌اند که فهرست اولیه آثار بخش رقابت این دوره حدود یک هفته دیگر اعلام می‎شود.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ششم تا شانزدهم شهریور( ۲۸ اوت تا هفتم سپتامبر) برپا می‌شود و در شرایطی که همه خودشان را برای رویدادی پرستاره آماده می‌کنند، مسئولان جشنواره اسامی آثار بخش "هفته منتقدان" را اعلام کرده‌اند.

این بخش شامل نُه فیلم از فیلم‌سازانی است که نخستین آثار بلندشان را ساخته‌اند، از جمله بیلی پایپر. به گزارش هنروتجربه، این بازیگر سریال‌های بریتانیایی مانند "دکتر هو"، این روزها اولین تجربه کارگردانی‌اش با نام "جانوران نادر" را برای نمایش در ونیز آماده می‌کند.

اما نکته جالب دیگر، درباره نه فیلم بخش "هفته منتقدان" جشنواره ونیز این است که چهار فیلم (از جمله جانوران نادر) را زنان کارگردانی کرده‌اند؛ موضوعی که نشان می‌دهد حتی جشنواره‌هایی مثل ونیز هم در این روزگار، نمی‌توانند نسبت به نابرابری فیلم‌سازان زن و مرد بی‌تفاوت باشند.

سایر فیلم‌های این بخش عبارتند از:"بمبئی رُز" (گیتان‌جِلی رائو)، "ترازو" (شاهد امین)، "تمام این پیروزی" (احمد غصین)، "پارتِنون" (مانتاس کوِداراویسیوس)، "سایکوسیا" (ماری گراتو)، "راننده شیک" (آسکانیو پِترینی)، "شاهزاده" (سباستین مونیوز) و "سَنک‌توروم" (جاشوا گیل) که این بخش را خاتمه می‌بخشد.

 

جشنواره فیلم ونیز کارگردان زن هفته منتقدان ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین