کد خبر: 39562 A

روزهای فاجعه‌بار ستاره برنده اسکار/ "دیوانه" در گیشه نابود شد

روزهای فاجعه‌بار ستاره برنده اسکار/ "دیوانه" در گیشه نابود شد

"دیوانه" فاجعه‌بارترین فیلم کارنامه جان تراولتا در گیشه و چهارمین ناکامی پیاپی بازیگری است که دو نامزدی اسکار در کارنامه دارد و از رکوردداران حایزه تمشک طلایی است.

ایران آرت: "دیوانه" به کارگردانی فرد دُرست در نخستین روز اکران در ۵۲ سینما در منطقه آمریکای شمالی روی پرده رفت و فقط ۴۶۸۶ دلار فروخت؛ کمترین درآمد افتتاحیه برای فیلمی با بازی تراولتا. ناکامی‌های تجاری این بازیگر ۶۵ ساله آمریکایی در ۲۰۱۳ با "فصل کشتن" (با بازی رابرت دنیرو) آغاز شد و به نظر می‌رسد بخت نامراد نمی‌خواهد دست سر او و فیلم‌هایش بردارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، از سوی دیگر، منتقدان هم "دیوانه" را کوبیده و نابود کرده‌اند. میانگین فروش ۸۹ دلاری در هر سینما به این معنی است که فیلم در هر سالن نمایش کمتر از ۱۰ تماشاگر داشته و به نظر می‌رسد در چهار روز تعطیلی موسوم به روز کارگر در آمریکا نتواند از مرز ۲۲ هزار دلار بگذرد. به این ترتیب، "دیوانه" بدترین فروش کارنامه پربار تراولتا را در چند دهه حضور حرفه‌ای در سینمای هالیوود رقم می‌زند.

تریلر روانشناسانه "دیوانه" داستان مردی مبتلا به اوتیسم به نام موس (با بازی تراولتا) است که یک بازیگر حسابی آزارش می‌دهد. سه سال پیش "در دره خشونت" با هنرنمایی تراولتا و ایتن هاوک در نخستین هفته اکران در ۳۳ سینمای آمریکای شمالی ۴۴ هزار دلار فروخت و با درآمد کلی ۸۰ هزار دلار از پرده‌ها پایین آمد. ۴۱ هزار دلار فروش افتتاحیه و ۸۰ هزار دلار گیشه پایانی هم عملکرد "فصل کشتن" در اکران عمومی بود.

موفق‌ترین فیلم چهار سال اخیر تراولتا "گوتی" به کارگردانی کوین کانلی است که هفته اول بیش از ۲.۵ میلیون دلار از اکران در ۵۰۳ سینما درآمد داشت و با ۶.۴ میلیون دلار به کار خود پایان داد. آن زمان، این بدترین فیلم تاریخ با بازی تراولتا در نقش اصلی بود. او که دو بار با "پالپ فیکشن" و "تب شنبه‌شب" نامزداسکار شده، آخرین بار در ۲۰۰۷ با "اسپری مو" موفقیت تجاری را تجربه کرده است.

تراولتا که موهایش را به تقلید از پیت‌بول (خواننده و رپر آمریکایی) از ته تراشیده، هفته گذشته در مراسم اهدای جوایز موسقی ام‌تی‌وی جید جولی را با تیلر سوییفت اشتباه گرفت و به سرخط خبرها راه یافت.

 

رابرت دنیرو جان تراولتا فرد درست فیلم دیوانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین