کد خبر: 39606 A

خالق فیلم "برزیل" تجلیل می‌شود

خالق فیلم "برزیل" تجلیل می‌شود

همزمان با اکران فیلم‌های "مردی که دون کیشوت را کشت" و "برزیل"، جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم قاهره به تِری گیلیام اعطا می‌شود.

ایران آرت: جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره امسال جایزه "یک عمر دستاورد هنری" را به "تری گیلیام" تقدیم می‌کند.

در چهل و یکمین سال برگزاری این رویداد که از ۲۰ تا ۲۹ نوامبر(۲۹ آبان تا ۸ آذر) از چهار دهه فعالیت فیلمسازی خالق "مونتی پیتون" تقدیر می‌شود. همچنین دو فیلم "برزیل" و "مردی که دون کیشوت را کشت" نیز به صورت ویژه اکران می‌شوند.

گیلیام در مورد این انتخاب گفت: بسیار برایم باعث افتخار است که برای این جایزه از سوی جشنواره فیلم قاهره انتخاب شده‌ام. برای دیدن مصر در ماه نوامبر بسیار هیجان‌زده هستم و نیز دیدار نزدیک با مخاطبین و فیلمسازان.

به گزارش فارس، "موح حفظی" رئیس فستیوال فیلم قاهره در مورد این فیلمساز گفت: "تری گیلیام" فیلمسازی نابغه است با ذهن و تفکری مستقل که موهبتی فوق‌العاده برای دنیای روایت سینماست. 

وی در ادامه افزود: فیلم‌های او در سطحی گسترده خیالی و متعالی هستند و مخاطبان را در ویران‌شهری (متضاد آرمان‌شهر) سرگیجه‌آور و افسانه‌های غریب غوطه‌ور می‌سازد. او بدون شک یکی از بزرگان واقعی سینما است. پیکره شاخص و رویاگرای آثارش در پهنه چهل ساله تجربیاتش گسترانیده شده و آثارش را  در رده بی‌نظیرترین، حماسی‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند، قرار می‌دهد.

 

جشنواره فیلم ونیز تری گیلیام جشنواره فیلم مراکش کارگردان مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین