کد خبر: 42617 A

همکاری کارگردان ایرانی با چینی‌ها برای ساخت سریال

همکاری کارگردان ایرانی با چینی‌ها برای ساخت سریال

کارگردان "قصر شیرین" قصد دارد در ساخت فیلم و سریال‌های تلویزیونی برای کودکان درباره تبادلات فرهنگی و راه ابریشم با چین همکاری کند.

ایران آرت: رضا میرکریمی، کارگردان فیلم "قصر شیرین" که هفته گذشته به چین سفر کرده بود گفت: ظرفیت های فراوانی برای توسعه فیلمسازی میان ایران و چین وجود دارد و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

میرکریمی در مصاحبه ای با روزنامه گلوبال تایمز چین که امروز پنجشنبه منتشر شد با اشاره به فعالیت بازیگران و فیلمسازان حرفه ای در ایران افزود: روابط انسانی در فیلم ها با اهمیت است ایران در این عرصه قوی است و فیلم های خوبی تهیه کرده است و اکنون هم بسیاری از کارگردان های چینی روی همین مناسبات انسانی در فیلم ها تمرکز کرده اند.

به گزارش ایرنا، فیلم "قصر شیرین" میرکریمی در چین مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است این فیلم تابستان امسال در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای جوایز بهترین بازیگر، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

این فیلم هفته گذشته در آکادمی فیلم پکن و دانشگاه چینگ هوا در پایتخت چین به نمایش درامد و جزو فیلم های برتر معرفی شده از سوی برنامه تبادلات فیلم راه ابریشم چین است.

میرکریمی در این باره به نشریه چینی گفت: از استقبالی که از فیلم در چین شد بسیار خرسند است ایران می تواند از فیلم های علمی، داستانی، فیلم های قدیمی و اکشن چین بیشتر فراگیری داشته باشد این نوع فیلم ها برای ایران جالب است.

این کارگردان ایرانی تصریح کرد تبادلات فرهنگی کشورها باید تقویت شود ایران و چین با یکدیگر آشنایی دیرینه دارند و می توانند همکاری های قویتری داشته باشند و فیلم های بیشتری از خود در جشنواره های بین المللی نمایش دهند.

بر اساس گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، او قصد دارد در ساخت فیلم و سریال های تلویزیونی برای کودکان درباره تبادلات فرهنگی و راه ابریشم با چین همکاری کند و اعتقاد دارد فضا برای همکاری های بیشتر وجود دارد.

وی پیشنهاد کرد کارگردانان روی زندگی عادی مردم در ساخت فیلم ها بیشتر متمرکز شوند و فیلم های واقعی تر بسازند زیرا داستان های خوب بازتاب گسترده ای دارد ضمن آنکه مردم تشنه تماشای فیلم هایی با داستانی های جدید و واقعی هستند.

 

رضا میرکریمی کارگردان ایرانی قصر شیرین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین