کد خبر: 45634 A

چرا مشهد فیلم باران کوثری و معتمدآریا را اکران نمی‌کند؟

چرا مشهد فیلم باران کوثری و معتمدآریا را اکران نمی‌کند؟

"عامه پسند" تکمیل سه‌گانه‌ سهیل بیرقی درباره زنان جامعه است که فاطمه معتمدآریا به همراه هوتن شکیبا و باران کوثری نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

ایران آرت: مدیر امور استان‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در پی خبر اکران نشدن فیلم "عامه پسند" در مشهد گفت: این تصمیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بوده که این فیلم در جدول اکران‌هایشان‌ قرار نگیرد و این اتفاق از طرف جشنواره فجر نبوده است.

حسین سیدی به ایسنا توضیح داد: هفته گذشته که جدول فیلم‌هایی که می‌توانند در استانها نمایش داشته باشند ارسال شد و به درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، قرار شد این فیلم در جدول اکران‌های این استان قرار نگیرد و گفتند می‌خواهند فیلم دیگری را جایگزین آن کنند.

وی ادامه داد: ما محدودیت‌هایی هم در اکران فیلم‌های جشنواره در استان‌ها داریم و هر فیلم تعداد مشخصی سانس در هر استان و در کل کشور می‌تواند داشته باشد. در ابتدا فیلم باید از طرف شورای عالی تهیه کنندگان مجوز اکران در استان‌ها را داشته باشد و از طرف دیگر استان‌ها هم می‌توانند انتخاب کنند چه فیلمی را نمایش دهند. در ادامه ما هم با آن مطابقت می‌کنیم و بر اساس آن که می‌گویند در استان ما چه فیلمی اکران شود برنامه ریزی‌ها و جدول‌بندی‌ها انجام می‌شود.

سیدی اضافه کرد: به خصوص درباره فیلم "عامه پسند" هم هنوز جدول اعلام نشده بود که اداره کل به ما گفت این فیلم در جدول اکران‌های مشهد نباشد. این روالی است که هر ساله ممکن است پیش بیاید و چیز جدیدی نیست. ما بر اساس توافقی که با شورای عالی تهیه کنندگان داریم هر فیلمی حداکثر ۳۶ اکران در کل کشور خواهد داشت. با توجه به آنکه از پانزدهم تا بیست و یکم اکران‌های استانی خواهیم داشت اگر قرار باشد فیلمی اضافه‌تر از باکس در جشنواره نشان داده شود با شورای عالی تهیه کنندگان باید هماهنگ کنند.

وی در پایان تاکید کرد: این اتفاق از جانب جشنواره فجر نبوده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی این تصمیم را گرفته است. ما تمایل داریم که تمام فیلم ها در تمام استانها اکران شود اما در برخی مواقع خود فیلمساز نمی خواهد که اثرش در استانها نمایش داشته باشد و در برخی مواقع نیز استان می گوید که چه فیلمی را می‌خواهد یا نمی‌خواهد. ما مجدد با اداره کل مشهد هم صحبت کردیم و مشخص شد که این درخواست از طرف خودشان بوده است.

"عامه پسند" تکمیل سه گانه‌ سهیل بیرقی درباره زنان جامعه است که فاطمه معتمد آریا به همراه هوتن شکیبا و باران کوثری نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

سهیل بیرقی کارگردان فیلم هم در صفحه مجازی‌اش نسبت به عدم نمایش فیلمش در مشهد اعتراض کرد.

 

باران کوثری جشنواره فیلم فجر فاطمه معتمدآریا هوتن شکیبا عامه پسند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین