کد خبر: 50068 A

دهن کجی جشنواره فیلم ونیز به کرونا/ زیر پای ستاره‌ها فرش قرمز پهن می‌شود

دهن کجی جشنواره فیلم ونیز به کرونا/ زیر پای ستاره‌ها فرش قرمز پهن می‌شود

قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان در حال آماده سازی برای برگزاری کاملا فیزیکی همراه با مراسم فرش قرمز در ماه سپتامبر است.

ایران آرت: کاخ جشنواره در جزیره لیدو (محل برگزاری جشنواره ونیز) بازگشایی شده و کارکنان جشنواره مشغول کار در ادارات خود هستند و قرار است در تاریخ ۲۸ جولای (۷ مرداد) نیز فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره (احتمالا به صورت مجازی) اعلام شود. 

هتل اکسلسیور ونیز که محل اصلی تجمعات جشنواره است در ماه جولای فعالیت خود را از سرمی‌گیرد و هتل‌های مجلل و اصلی شهر چون کیپریانی، گریتی و دَنیلی که معمولا محل اقامت ستاره‌های سینمایی در طول برگزاری ونیز است هم به زودی و پس از مدتی تعطیلی به سبب شیوع ویروس کرونا به کسب و کار خود بازمی‌گردند.

به گزارش ایسنا، قرار است امسال شمار کمتری فیلم در جشنواره به نمایش گذاشته شوند اما تعداد فیلم‌های به اندازه‌ای است که برگزاری یک دوره قدرتمند را تضمین کند و بر اساس اعلام یکی از مسئولان بینال ونیز، به دلیل اعمال دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی همزمان با بازگشایی سینماها در ایتالیا، فیلم‌ها در جشنواره ونیز به طور همزمان در چند سالن به روی پرده می‌روند و به همین دلیل تعداد فیلم‌ها که معمولا به طور سالانه به ۶۰ نمایش نخست جهانی می‌رسید، امسال کاهش خواهد یافت. 

بر اساس قوانین فاصله گذاری اجتماعی در سینماهای ایتالیا هم اکنون حداکثر ۲۰۰ نفر می‌توانند در یک سالن نمایش به تماشای فیلم بنشینند اما «لوکا زایا» فرماندار منطقه ونیز که یکی از اعضای هیات مدیره بینال ونیز هم هست اعلام کرده مجوز قانونی برای حضور بیش از ۲۰۰ تماشاچی را در سالن ۱۱۰۰ نفری «سالاگراند» و دیگر سالن‌های بزرگ جشنواره صادر می‌کند. 

«آلبرتو باربرا» دبیر هنری جشنواره ونیز گفته هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز، دوره‌ای با شرایط منحصر به فرد در تاریخ خواهد بود و به همین دلیل ماندگار می‌شود.

«باربرا» همچنین عنوان کرد در حال حاضر نمی‌دانیم قادر به انجام چه کارهایی هستیم اما در حال ادامه دادن و انتخاب فیلم‌ها و همچنین برنامه ریزی برای تضمین حداکثر امنیت در جشنواره هستیم. 

بر اساس گفته‌های مسئولان بینال ظاهرا فرش قرمز ونیز هم امسال دوباره پهن خواهد شد و البته عکاسی با رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

آثار سینمایی از سراسر جهان از جمله آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا در حال ارسال به جشنواره ونیز هستند. فیلم‌های آمریکایی نیز در جشنواره حضور خواهند داشت اما تعداد آنها بنا به دلایلی مرتبط با ویروس کرونا محدود خواهد بود.

ایتالیا از سوم ماه ژوئن (۱۴ خرداد) و پس از چند ماه قرنطینه، مجوز ورود گردشگران اتحادیه اروپا را به این کشور صادر کرد اما در مقطع کنونی ورورد گردشگران آمریکایی و یا اتباع دیگر کشورهای غیراروپایی به این کشور ممنوع است.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود. 

 

جشنواره فیلم ونیز فرش قرمز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین