کد خبر: 50456 A

کارگردانی که برای نجات تئاتر ۵۰۰ هزار یورو جمع‌آوری کرد

کارگردانی که برای نجات تئاتر ۵۰۰ هزار یورو جمع‌آوری کرد

کارگردان انگلیسی تئاتر و سینما با ایجاد صندوق حمایت از کارکنان تئاتر در قدم اول ۵۰۰ هزار یورو کمک از کمپانی نتفلیکس دریافت کرد.

ایران آرت: سم مندس کارگردان انگلیسی برنده اسکار که همواره در عرصه تئاتر نیز چهره ای فعال است، صندوقی را برای کمک به هنرمندان تئاتر در دوران شیوع ویروس کرونا ایجا کرده که هدف از آن کمک به کارکنان عرصه هنر تئاتر است که در مقطع کنونی و به دلیل تعطیلی سالنهای اجرای نمایش نیازمند کمک مالی هستند. 

قرار است این صندوق کمکهای مالی فوری تا سقف هزار پوند را در اختیار هر یک از درخواست کنندگان قرار دهد، بویژه کسانی که در شرایط کنونی از لحاظ مالی در شرایط بحرانی برای تهیه نیازهای اولیه زندگی قرار گرفته اند. "سم مندس" تاکید کرده این کمک های مالی تنها به هنرمندانی تعلق میگیرد که به صورت آزاد فعالیت می کنند و با ساختن نمایش و از طریق بلیت فروشی کسب درآمد می کنند. 

به گزارش ایسنا، "مندس" که کارش را با تئاتر آغاز کرد و سپس با ساخت اولین فیلم بلندش "زیبای آمریکایی" موفق به کسب جایزه اسکار شد، چندی پیش در مصاحبه ای شیوع ویروس کرونا را بزرگترین چالش پیش روی زندگی فرهنگی بریتانیا از زمان جنگ جهانی دوم توصیف کرد و عنوان کرد که هنر یک موتور بزرگ رشد اقتصادی است و هنرهای نمایشی زندگی هزاران نفری را تامین می کند که در صنعت سینما و تئاتر مشغول هستند. 

او همچنین عنوان کرده در حالی که زندگی بسیاری از افراد شاغل در تئاتر و سینما در روزهای اخیر تحت تاثیر منفی قرار گرفته اما تعداد زیادی از کسانی هم هستند که از شیوع ویروس کرونا ثروتمند شده اند و عمیقا طعنه آمیز خواهد بود که سرویسهای تماشای فیلم آنلاین چون نتفلیکس و آمازون میلیون ها دلار از محل استعدادهای بازیگری، تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی کسب کنند و خود هنری که این استعدادها را پرورانده در معرض نابودی قرار گرفته باشد. 

"مندس" از صاحبان این کمپانی‌ها درخواست کرده بود بخشی از درآمدهای خود در دوران شیوع ویروس کرونا را به حمایت از هنرهای نمایشی اختصاص دهند و حالا کمپانی نتفلیکس مبلغ ۵۰۰ هزار پوند را برای حمایت از این صندوق اختصاص داده است. 

این سینماگر بریتانیایی ضمن قدردانی از کمک سخاوتمندانه کمپانی نتفلیکس از دیگر کمپانیها، چهره های سینمایی و بنگاه های خیریه نیز درخواست کرد به صندوق هنرمندان تئاتر کمک کنند چرا که هزاران نفر از فعالان عرصه تئاتر در سراسر بریتانیا در وضعیت دشواری به سر میبرند. 

"بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا نیز روز گذشته به اختصاص یک بسته ۱.۵۷ میلیارد پوندی برای نجات بخش هنر بریتانیا و مقابله با آثار منفی شیوع ویروس کرونا قول داده است. 

 

تئاتر کارگردان سم مندس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین