کد خبر: 56412 A

کارگردان "انگل" فیلم جدید می‎‌سازد

کارگردان "انگل" فیلم جدید می‎‌سازد

بونگ جون هو کارگردان مشهور کره‌ای اعلام کرد که نگارش نخستین فیلمنامه‌اش را پس از "انگل"، به پایان رسانده است.

ایران آرت: بونگ جون هو کارگردان کره‌ای برنده جایزه اسکار در جریان یک گفت و گو از به پایان رسیدن نگارش جدیدترین فیلمنامه‌اش خبر داد.

این کارگردان که در سال ۲۰۲۰ نگارش همزمان دو فیلمنامه را آغاز کرده بود در گفت و گو با "رایان جانسون" بیان کرد:" زمانی که مشغول نوشتن این دو فیلمنامه بودم احساس می‌کردم مغزم را به دو نیم تقسیم کرده بودم. اما نوشتن یکی از این دو فیلمنامه را هفته گذشته به پایان رساندم."

به گزارش ایسنا "بونگ" پیش از این اعلام کرده بود که یکی از این دو فیلمنامه، انگلیسی و دیگری کره‌ای خواهد بود. فیلم کره‌ای در سئول ساخته می‌شود و ژانر آن مشخص نیست اما فیلم انگلیسی که یک فیلم درام خواهد بود بر اساس یک داستان واقعی که در سال ۲۰۱۶ به وقوع پیوسته است، ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود نیمی از فیلم در انگلستان و نیمی دیگر در ایالات متحده آمریکا فیلمبرداری شود.

پیش از انتشار خبر نگارش فیلمنامه‌ها به نظر می‌رسید "بونگ" پس از درخشش "انگل" در جشنواره فیلم "کن" و جوایز اسکار برای مدت طولانی استراحت کند.

این کارگردان با فیلم "انگل" تاریخ‌ساز شد و پس از کسب جایزه نخل طلای کن، توانست برای اولین بار به طور همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلم را از آن خود کند؛ اتفاقی که در تاریخچه حدودا صدساله جوایز اسکار بی‌سابقه بود.  "بونگ" همچنین به عنوان نخستین کره‌ای که به سمت رئیس هیات داوران ونیز منصوب می‌شود بار دیگر تاریخ‌ساز شد.

بونگ جون هو فیلم انگل انگل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین