کد خبر: 58128 A

قمار ۲۰۰ میلیون دلاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو

قمار ۲۰۰ میلیون دلاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو

سازنده و ستاره "گرگ وال استریت" پس از ۸ سال با همکاری یکدیگر فیلمی را می‌سازند که هزینه هنگفتی پای آن ریخته خواهد شد.

ایران آرت: مارتین اسکورسیزی کارهای ضعیف و سرسری انجام نمی‌دهد. برای فیلم Silence، پروژه مورد علاقه اش در مورد شکنجه کشیشان یسوعی در قرن هفدهم در ژاپن، آدام درایور آنقدر وزن خود را کاهش داد که نمی توانست افکارش را جمع و جور کند. درایور خود در این باره گفته است: "هیچ فکری ندارید زیرا به شدت گرسنه هستید". تازه ترین فیلم او با نام The Irishman که سال ۲۰۱۹ منتشر شد نیز فیلمی بزرگ از هر جهت بود، فیلمی حماسی با زمان ۲۱۰ دقیقه در مورد آدمکش های گروه های مافیایی، اتحادیه های کارگری و ماجرای مرموز جیمی هوفا با بازی آل پاچینو. این فیلم بیش از ۱۶۰ میلیون دلار هزینه روی دست تهیه کنندگان گذاشت، هزینه ای که تنها نتفلیکس توانست آن را متقبل شود. اما پروژه بعدی مارتین اسکورسیزی چیست؟

برای جدیدترین پروژه اش، اسکورسیزی به سراغ یک داستان جنایی رازآلود رفته و بار دیگر لئوناردو دی کاپریو را به خدمت گرفته است. فیلم Killers of the Flower Moon اقتباسی از کتاب دیوید گران در سال ۲۰۱۷ با عنوان Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI خواهد بود که در آن داستان هایی بسیار تاریک از تاریخ مدرن ایالات متحده روایت خواهد شد. در دهه ۱۹۲۰، یکی از قبایل بزرگ سرخپوستان آمریکا در زیر زمین های خود نفت کشف کردند. بر اساس قوانین ایالات متحده، این قبیله مالکیت نفت را در اختیار داشته و می توانست از منافع آن برخوردار شود. بدین ترتیب این مردم فقیر و به حاشیه رانده شده یک شبه ثروتمند شدند و روزنامه ها با بزرگنمایی در مورد هزینه های این مردم در حوزه خرید ماشین های لوکس و مدارس خصوصی برای فرزندانشان مقاله می نوشتند. اما دوران خوش مردمان اوسیج چندان دوام نداشت.

تحت تاثیر لابی گری سفید پوستان، مردمان سرخپوست اوسیج به این باور رسیدند که نمی توانند مدیریت درستی از ثروت خود داشته و بدین ترتیب در سال ۱۹۲۱ کنگره قانونی را تصویب کرد که تمامی مردمان اوسیج باید قیم هایی داشته باشند تا منابع مالی آن ها را به شکل کارآمد مدیریت کند. اینجاست که قتل ها آغاز شد. در می ۱۹۲۱، شکارچیان جنازه آنا براون را در یک آبکند دوردست پیدا کردند. مقامات پلیس نتوانستند قاتل وی را پیدا کنند و بدین ترتیب مرگ او را تصادفی و ناشی از مسمومیت با الکل ثبت کردند. اما براون اولین قربانی بود زیرا بین سال های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۶، بیش از ۱۰۰ نفر از مردمان سرخپوست اوسیج به قتل رسیدند. بسیاری مسموم و برخی دیگر هدف گلوله قرار گرفتند و کسی اهمیت زیادی به این کشتارها نمی داد. اما به دستور جی ادگار هوور که در آن زمان نفر اصلی اف بی آی بود، در سال ۱۹۲۵ یک رنجر تگزاسی به نام تام وایت برای بررسی این ماجرا به منطقه اعزام شد.

بعد از دو سال تحقیق مشخص شد که بسیاری از قتل ها توسط کلانتر محلی و یک فرد خلافکار محلی به نام ویلیام کی هیل که با نام "پادشه تپه های اوسیج" شناخته می شد صورت گرفته است. هیل و دو تن از اعضای خانواده اش، ارنست و برایان برکهارت، نقشه کشیده بودند تا یک سرخپوست اوسیج به نام مالی کایل را به ازدواج با ارنست درآورده و سپس سهم او از نفت یافت شده در منطقه را به کنترل خود درآورند. آن ها در ادامه نقشه قتل تمام اعضای خانواده وی را کشیده و پیاده کرده بودند تا ارثیه تمام خانواده را در اختیار بگیرند. بقیه قتل ها برای از بین بردن هر گونه ردپا و شاهد عینی صورت گرفته بود. در نهایت قاتلان به پای میز عدالت کشانده شدند اما بسیاری، از جمله مردم بومی منطقه، بر این باور بودند که تعداد قتل ها بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که به نظر می رسید.

به گزارش روزیاتو، این داستان ظاهراً بهترین گزینه برای تیم اسکورسیزی و دی کاپریو به نظر می‌رسد که بعد از The Wolf of Wall Street در سال ۲۰۱۳، اولین همکاری آن ها به شمار می آید. دی کاپریو قرار بود در این فیلم نقش وایت قانونمند را بر عهده داشته باشد که مسئولیت بررسی قتل های صورت گرفته رامتقبل شده است اما نتیجه چیز دیگری شد. کمپانی پارامونت نیز اعلام کرده که تنها در صورتی تهیه کنندگی این فیلم را خواهد پذیرفت که نسخه نهایی در سینماها اکران شود. اسکورسیزی کارگردان ولخرجی است و برای مثال، فیلم Silence دو برابر هزینه ای که در ابتدا برایش در نظر گرفته شده بود هزینه برداشته است. بودجه فیلم Killers of the Flower Moon اما ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده بود اما مدیران اجرایی پارامونت از اسکورسیزی خواسته اند این عدد را به ۱۵۰ میلیون دلار تقلیل دهد که با مخالفت اسکورسیزی مواجه شده و بدین ترتیب پارامونت از ساخت این فیلم کناره گیری کرده است.

دلیل دیگر نیز این بوده که اسکورسیزی و دی کاپریو خواهان تغییرات گسترده در سناریو فیلم شده بودند. در واقع آن ها خواستار این هستند که دی کاپریو نقش ارنست برکهارت را بازی کند که برادرزاده شخصیت هیل با بازی رابرت دنیرو خواهد بود. این تغییر بدون شک احساس مخاطب نسبت به این فیلم و شخصیت های آن را تغییر خواهد داد و در نهایت نیز به طور کلی نتیجه نهایی را متفاوت خواهد ساخت. همچنین اسکورسیزی از بسیاری از مردم اوسیج به عنوان بازیگر، آشپز، مترجم، مشاور زبان و صنعتکار در فیلم جدید خود استفاده خواهد کرد. آن ها همچنین مجوز فیلمبرداری در داخل ساختمان اوسیج کپیتول و دیگر ساختمان های تاریخی منطقه را نیز دریافت کرده و ساخت فیلم با مشورت بزرگان قوم اوسیج صورت خواهد گرفت.

مارتین اسکورسیزی دی کاپریو اسکورسیزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین