کد خبر: 58241 A

شورش اسکارلت جوهانسون علیه گلدن گلوب

شورش اسکارلت جوهانسون علیه گلدن گلوب

"اسکارلت جوهانسن" و "مارک رافلو" نام خود را به فهرست معترضین تشکیلات برگزارکننده گرمی اضافه کرده و به دنبال مقاله افشاگرانه "لس‌آنجلس تایمز" از آن فاصله گرفته‌اند.

ایران آرت: آینده "اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود" (HFPA) که مسئول برگزاری گلدن گلوب است در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. "اسکارلت جوهانسن" و "مارک رافلو" نام خود را به فهرست معترضین این تشکیلات اضافه کرده و به دنبال مقاله افشاگرانه "لس‌آنجلس تایمز" از آن فاصله گرفته‌اند.

جوهانسن با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: "از یک بازیگر انتظار می‌رود برای تبلیغ فیلم در فصل اهدای جوایز مشارکت کند و در کنفرانس‌های مطبوعاتی و نیز مراسم اهدای جوایز حضور پیدا کند. در گذشته، این کار به معنای مواجه شدن با سؤالات و اظهار نظرات ضد-جنسیتی برخی از اعضای مشخص اتحادیه بوده که از مرز آزار جنسی عبور کرده‌اند. دقیقاً به همین دلیل است که من، حضور در کنفرانس‌های آن‌ها را نمی‌پذیرم."

"مارک رافلو" همبازی جوهانسن در "دنیای سینمایی مارول" و برنده گلدن گلوب در سال ۲۰۲۱ نیز به بازیگر "بیوه سیاه" (Black Widow) ملحق و خواستار تغییر در اتحادیه شده است.

جوهانسن در ادامه می‌گوید: "اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود سازمانی است که توسط افرادی مانند هاروی واینستین مشروعیت پیدا کرد تا [جایزه گلدن گلوب در فصل اهدای جوایز] توجه آکادمی را به خود جلب کند و صنعت خواسته آن‌ها را اجابت کرد. تا وقتی که اصلاحات بنیادین در این سازمان ایجاد نشود، به اعتقاد من زمان آن رسیده که از اتحادیه فاصله بگیریم و بر روی اهمیت و قدرت اتحاد درون اتحادیه‌ها و در حالت کلی صنعت [فیلمسازی] تمرکز کنیم."

جوهانسن تاکنون نامزد پنج جایزه گلدن گلوب شده است. او آخرین بار سال گذشته با "داستان زناشویی" (Marriage Story) این نامزدی را کسب کرد.

به گزارش 30نما، بیانیه جوهانسن همزمان با دوری کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی از جمله نت‌فلیکس و آمازون از اتحادیه و گلدن گلوب تا زمان ایجاد تغییر در این تشکیلات منتشر شده است. هفته گذشته این اتحادیه وعده داد که تغییرات و اصلاحات اساسی در ساختار خود ایجاد خواهد کرد و تنوع نژادی و جنسیتی را رعایت می‌کند. در میان ۸۷ عضو این اتحادیه هیچ عضو سیاه‌پوستی وجود ندارد. دیگر تغییرات وعده داده شده استقبال از ژورنالیست‌های مطبوعات غیرچاپی و امتناع از دریافت هدایا از نامزدها خواهد بود.

"آن تامپسون" نویسنده "ایندی‌وایر" در مورد ایجاد چنین تغییراتی ابراز تردید کرده و می‌نویسد بعید است که این "دار و دسته ۸۷ نفره بتوانند ساختار خودشان را بازسازی کنند. ترک عادت موجب مرض است."

"ایوا دوورنی"، "کری واشینگتن"، "جی.جی. ایبرامز"، "جورنی اسمالت"، "جنیفر انیستون"، "دیمن لیندلاف" و بسیاری دیگر به اتحادیه و برگزارکنندگان گلدن گلوب معترض شده‌اند. "تد ساراندوس" یکی از مدیران عامل نت‌فلیکس هفته گذشته اعلام کرده بود که به دلیل عدم رعایت تنوع نژادی از این پس با گلدن گلوب همکاری نخواهد کرد.

 

گلدن گلوب اسکارلت جوهانسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین