کد خبر: 59281 A

روایت سعید آقاخانی از عشق ۵۰ ساله کیمیایی/ او من را هم عاشق کرد

روایت سعید آقاخانی از عشق ۵۰ ساله کیمیایی/ او من را هم عاشق کرد

آقاخانی درباره کیمیایی می‌گوید: در برخورد با آقای کیمیایی به عنوان بازیگرش، معرفتی در رفتار و گفتارش حس می‌کردم که توضیح دادنش خیلی سخت است. حاصل یک عمر زندگی است. بدل ندارد؛ کسی نمی‌تواند تکرارش کند.

ایران آرت: سعید آقاخانی می‌گوید با مسعود کیمیایی عاشق سینما شده و درباره همکاری با این کارگردان کهنه‌کار در فیلم «خون شد» توضیح داده است.

آقاخانی در گفت‌وگو با مجله فیلم امروز درباره فیلم اکران شده کیمیایی صحبت کرده است. بخش‌هایی از حرف‌های او را بخوانید:

** تنها من نیستم که با مسعود کیمیایی عاشق سینما شدم. نود درصد آدم‌هایی که می‌شناسم با آقای کیمیایی سینما را کشف کرده‌اند یا دست کم تحت تاثیر نگاه و زبان سینمایی او بوده‌اند.

** با این پیشینه عشق‌ورزی و زندگی با آثار آقای کیمیایی، وقتی بازی در «خون شد» را پیشنهاد دادند مطمئن بودم که می‌توانم از عهده‌اش بربیایم. روزی که گریم شدم و صحبت های اولیه مطرح شد، من رژیم غذایی سنگین و ورزش و تمرین سکوت را شروع کرده بودم که بتوانم به نقش نزدیک شوم.

** از آقای کیمیایی یک ایده خواستم. راهنمایی و اشاره‌ای که کلیدواژه نقش باشد و من ذهنیتم را با آن تنظیم کنم. آقای کیمیایی گفت: اگر عشق در زندگی نباشد هیچ تعهدی هم نیست و اگر تعهد نباشد اعتراضی نیست و اگر اعتراض نباشد وضعیت می‌شود همینی که هست... من این واژه ها را برداشتم و سعی کردم انگیزه ها و دلایل شخصیت را بفهمم.

** باید مسعود کیمیایی را سر صحنه ببینید، یکپارچه عشق و شور است. عاشق سینماست. پنجاه سال تمام این عشق را نگه داشته، مثل روز اولش خالص و تمیز و پرشور. در برخورد با آقای کیمیایی به عنوان بازیگرش، معرفتی در رفتار و گفتارش حس می‌کردم که توضیح دادنش خیلی سخت است. حاصل یک عمر زندگی است. بدل ندارد؛ کسی نمی‌تواند تکرارش کند.

** برای نقشم در «خون شد» بیست روزه حدود دوازده کیلو وزن کم کردم. مهم‌ترین ویژگی شخصیت برایم سکوت بود. از سکوت شروع کردم. آقای کیمیایی در جزئیات دخالت نمی‌کرد اما همه چیز را زیر نظر داشت و از واکنش هایش می‌فهمیدم که کجاها رضایت دارد.

** «خون شد» تجربه فوق‌العاده‌ای بود. رویایی بود که واقعیت پیدا کرد؛ کار کردن با مسعود کیمیایی، نفس کشیدن سر صحنه‌ای که متعلق به اوست، و تماشای مردی که همه وجودش عشق به سینماست.

مسعود کیمیایی سعید آقاخانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین