کد خبر: 59757 A

صف‌‌های طولانی برای تماشای اسکارلت جوهانسون

صف‌‌های طولانی برای تماشای اسکارلت جوهانسون

فیلم "بیوه سیاه" با بازی اسکارلت جوهانسون حسابی مورد استقبال قرار گرفته و تماشاگران فراوانی از ایالت‌های مختلف آمریکا برای دیدن این فیلم در صف می‌ایستند.

ایران آرت: فیلم "بیوه سیاه" با بازی اسکارلت جوهانسون به عنوان اولین فیلم دنیای سینمایی مارول در دو سال گذشته، سرانجام ۹ ژوئیه (جمعه، ۱۸ تیر) در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد و با استقبال بی‌نظیر سینمادوستان توانست رکورد بیشترین فروش افتتاحیه در دوران پساکرونا را بشکند.

والت دیزنی دیروز (یکشنبه، ۱۹ تیر) اعلام کرد "بیوه سیاه" در گیشه آمریکای شمالی حدود ۸۰ میلیون دلار فروش کرده که پس از فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر که در سال ۲۰۱۹ و قبل از شیوع کرونا روی پرده سینماها رفته بود، بیشترین فروش افتتاحیه در این گیشه به شمار می‌رود. این فیلم موردانتظار به اضافه ۷۸ میلیون دلار فروش در گیشه جهانی و دست‌کم ۶۰ میلیون دلار فروش در سرویس دیزنی پلاس، در اولین آخر هفته از اکران، در مجموع ۲۱۵ میلیون دلار فروش کرد.       

بیوه سیاه برای رسیدن به پرده نقره‌ای سفر دور و درازی را پشت سر گذاشت؛ این فیلم ابتدا قرار بود ماه مه سال ۲۰۲۰ اکران شود اما به خاطر شیوع کرونا تا این هفته از جدول اکران خارج شد. این فیلم ابرقهرمانی داستان ماموریتی است که ناتاشا رومانوف (با بازی اسکارلت جوهانسون) در فاصله رویدادهای فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، به انجام می‌رساند. رومانوف در این فیلم پس از آن که به یک توطئه خطرناک پی می‌برد، باید با بخش‌های تاریک گذشته‌اش روبه‌رو شود. فلورنس پیو، دیوید هاربر و راشل ویسز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

به گزارش ایرنا، استقبال از بیوه سیاه موفقیتی بزرگ برای صنعت سینماداری در دوره پساکرونا بود؛ رکورد بیشترین فروش افتتاحیه پیش از این در اختیار قسمت نهم از مجموعه فیلم‌های اکشن سریع و خشن بود که چند هفته پیش موفق شد ۷۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی فروش کند اما این فیلم برخلاف بیوه سیاه که در حال حاضر علاوه بر ۴ هزار و ۱۰۰ سالن سینما در دیزنی پلاس هم نمایش داده می‌شود، تنها در سینماها اکران شده بود.

عده‌ای از تحلیل‌گران می‌گویند بیوه سیاه نشان داد فیلم‌ها با وجود اکران همزمان در سرویس‌های پخش اینترنتی همچنان می‌توانند در گیشه هم خوب فروش کنند. البته دیوید گراس مدیر موسسه مشاوره فرنچایز اینترتیمنت ریسرچ معتقد است حساب فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در گیشه از دیگر فیلم‌ها جداست و هر فیلمی با چنین استقبالی روبرو نخواهد شد. ۲۴ فیلم دنیای سینمایی مارول که از لحاظ تجاری رقیب ندارد، از سال ۲۰۰۸ تاکنون در مجموع ۲۲ میلیارد دلار در گیشه فروش کرده‌اند.

گیشه آمریکا در هفته‌ای که گذشت

این هفته سریع و خشن ۹ با ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش، با اختلاف زیاد نسبت به بیوه سیاه، در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم در سه هفته‌ای که از نمایش آن روی پرده نقره‌ای می‌گذرد، در مجموع ۱۴۱ میلیون دلار در گیشه آمریکا و ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است.

کمپانی یونیورسال با فیلم‌های بچه رئیس: کسب و کار خانوادگی (۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش) و پاکسازی ابدی (۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش) رتبه سوم و چهارم فهرست پرفروش‌ترین‌های این هفته را از آن خود کرد. این دو فیلم هر دو در تاریخ ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) اکران شدند و تا به امروز به ترتیب در مجموع ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و  ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش کرده‌اند. فیلم ترسناک یک مکان ساکت: بخش دوم هم با ۳ میلیون فروش، پنجمین فیلم پرفروش این هفته آمریکا شد و مجموع فروش آن به ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

 

اسکارلت جوهانسون بیوه سیاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین