کد خبر: 59872 A

نظر جالب تارانتینو درباره "تنت" کریستوفر نولان

نظر جالب تارانتینو درباره "تنت" کریستوفر نولان

فیلم "تنت" (Tenet)، آخرین ساخته نولان که یکی از اولین عناوین اکران شده در سالن‌های سینما در حین پاندمی بود، گروهی را به وجد آورد و گروهی را ناامید کرد.

ایران آرت: کوئنتین تارانتینو که به تازگی نسخه رمان "روزی روزگاری در هالیوود" را منتشر کرده، در گذشته از "دانکرک" (Dunkirk) "کریستفر نولان" تمجید کرده و آن را یکی از بهترین فیلم‌های دهه اخیر نامیده بود. فیلم "تنت" (Tenet)، آخرین ساخته نولان که یکی از اولین عناوین اکران شده در سالن‌های سینما در حین پاندمی بود، گروهی را به وجد آورد و گروهی را ناامید کرد.

تارانتینو در مصاحبه با "ریل‌بلند" با ذکر تنها یک جمله نظرش را در مورد این فیلم پرهزینه به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید: "فکر می‌کنم باید دوباره ببینمش. [می‌خندد] فکر می‌کنم باید دوباره ببینمش."

به گزارش 30نما، روایت پیچیده "تنت" بسیاری از هواداران را سردرگم کرد، اما نولان پاییز سال گذشته در مصاحبه با "واشینگتن پست" گفت به اعتقاد او کسانی که فیلم را تنها برای سرگرم شدن می‌بینند سینما را بهتر از کسانی که با فیلم درگیر می‌شوند درک می‌کنند. او توضیح می‌دهد:‌ "بنابر درک من افرادی که فیلم را برای سرگرم شدن و خوش گذراندن می‌بینند، فیلم را بسیار بهتر می‌فهمند نسبت به کسانی که با فیلم درگیر می‌شوند و احساس می‌کنند که حین تماشای آن در نوعی بازی شطرنج حاضرند."

نولان اضافه می‌کند: "من ۲۰ سال را صرف تأمل در مورد این مفاهیم کرده‌ام. بنابراین از آن لحاظ یک میدان بازی برابر نیست. قرار نیست یک بازی شطرنج میان فیلمساز و مخاطب باشد. سرگرمی است. گردشی است که ادامه‌اش می‌دهید و اگر درست باشد، بعضی از جنبه‌هایش سبب دیده شدن دوباره‌اش خواهد شد. وقتی با زمان و با این نوع پیچیدگی‌ها سر و کار دارید، باید فیلمی بسازید که به محض دیده شدن متفاوت به نظر برسد."

 

کوئنتین تارانتینو تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود تنت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین