کد خبر: 60528 A

پیروزی دیگر برای جانی دپ در برابر امبر هرد

پیروزی دیگر برای جانی دپ در برابر امبر هرد

ماجراهای جانی دپ و امبر هرد همچنان ادامه دارد. پس از آنکه امبر هرد با حکم قاضی بریتانیایی موفق به شکست جانی دپ شد، حالا به نظر می‌رسد روزهای خوب جانی دپ آغاز شده است.

ایران آرت: جانی دپ هفته گذشته ادعا کرد هالیوود او را تحریم کرده و حاضر نیست فیلم جدیدش "میناماتا" (Minamata) را در ایالات متحده پخش کند، اما قاضی ویرجینیا اعلام کرد که به پرونده شکایت ۵۰ میلیون دلاری این بازیگر از همسر سابقش "امبر هرد" به دلیل افترازنی رسیدگی خواهد شد.

هرد در واکنش به این شکایت در دعوایی متقابل شکایتی ۱۰۰ میلیون دلاری از دپ ثبت کرده است، اما در ماه آوریل تلاش کرده بود تا با توجه به شکست دپ در پرونده شکایت از نشریه "سان" در بریتانیا، شکایت جدیدش را رد کند. دپ برای تغییر حکم قاضی بریتانیایی اقدام بی‌نتیجه‌ای کرد اما در سومین تلاش خود هرد را به دلیل انتشار مقاله‌ای در "واشینگتن پست" به افترازنی متهم کرده و مدعی است که برای جبران لطمه‌هایی که به حرفه بازیگری‌اش وارد شده هرد باید ۵۰ میلیون دلار پرداخت کند.

"قاضی پنی آزکاریت" سه‌شنبه این هفته با انتشار بیانیه‌ای گفت: "دادگاه ادعای متهم [هرد] را در مورد اینکه مدعی [دپ] فرصت کافی و منصفانه برای انجام اقدامات قانونی در بریتانیا را داشته نمی‌پذیرد. متهم نقشی در دادگاه بریتانیا نداشته و به عنوان یک متهم با او برخورد نشده است." با این حال، گفتنی است دپ و هرد هر دو در دادگاه لندن حاضر شدند و نظرات شخصی خود را پیرامون اتهام خشونت خانگی دپ بیان کردند.

قاضی با قاطعیت اضافه می‌کند: "با توجه به اینکه هرد متهم پرونده [بریتانیا] نبوده، قوانین افشاء در مورد طرفین نام‌برده اعمال نخواهد شد. در واقع، متهم نمی‌توانسته متهم نامیده شود چرا که ادعای افتراآمیز بودن اظهارات او [در مقاله "واشینگتن پست"] پس از اقامه دعوی در بریتانیا صورت گرفته است."

قاضی سپس مقایسه آزادی بیان در بریتانیا و آزادی بیان در ایالات متحده را در این مورد "غیرقابل‌دفاع" می‌خواند و پرونده را کمی پیچیده‌تر از پیش می‌کند.

این قاضی اظهارات هرد را "پرسش‌برانگیز" می‌خواند و می‌گوید: "متهم ادعا می‌کند که با نشریه "سان" دارای نسبیت رابطه قانونی و حقوق مشترک بوده چون منافع یکسانی داشته‌اند. با این حال، برای وجود این نسبیت، منافع متهم در پرونده از جمله نمایندگی حقوقی "سان" و حقوق قانونی متهم باید با "سان" یکسان باشد."

در بخش دیگری از اطلاعیه ۱۰-صفحه‌ای قاضی آمده است: "منافع نشریه "سان" بر این اساس بود که آیا اظهارات منتشر شده کذب بوده‌اند یا نه. [اما] منافع متهم [این پرونده] این است که آیا اظهاراتی که او [در "واشینگتن پست"] منتشر کرده صحت دارد یا نه."

"بن چو" وکیل دپ می‌گوید: "آقای دپ از تصمیم دادگاه بسیار خرسند است." این دومین پیروزی ستاره اخراج‌شده "جانوران شگفت‌انگیز ۳" (Fantastic Beasts 3) علیه هرد در چند هفته اخیر است. در ماه آگست گزارش شد که قاضی نیویورک حکم صادر کرده که دپ می‌تواند درخواست کند که آیا هرد واقعاً مبلغ ۷ میلیون دلار دریافتی‌اش پس از جدایی را به مراکز خیریه اهدا کرده است یا نه.

به گزارش 30نما، دادگاه رسیدگی به شکایت ۵۰ میلیون دلاری دپ از هرد در ویرجینیا به آوریل سال ۲۰۲۲ موکول شده است. دپ ادعا می‌کند که انتشار مقاله بازیگر "آکوامن" (Aquaman) در "واشینگتن پست" سبب شده که بازی در ریبوت "دزدان دریایی کارائیب" را از دست بدهد. علاوه بر این دپ می‌گوید خودش قربانی خشونت خانگی در دوران کوتاه ازدواجش با هرد بوده است.

هرد در مقاله‌اش برای "واشینگتن پست" نامی از دپ نمی‌برد، اما در بخشی از شکایت دپ در بهار سال ۲۰۱۹ آمده بود: "خانم هرد قربانی خشونت خانگی نیست، او خودش مرتکب [خشونت خانگی] شده است." از آن زمان تاکنون دپ و نمایندگانش همواره ادعا کرده‌اند هرد در مورد اینکه قربانی خشونت بوده دروغ می‌گوید.

دپ در پرونده شکایت از "سان" سعی کرد حکم قاضی را زیر سؤال ببرد. او مدعی شد هرد برخلاف ادعایش ۷ میلیون دلار به مراکز خیریه از جمله "بیمارستان کودکان لس‌آنجلس" اهدا نکرده است. یکی از وکلای هرد این ادعای دپ را تأیید می‌کند.

علاوه بر مراکز خیریه، در ماه‌های اخیر دیزنی، پلیس لس‌آنجلس و حتی "ایلان ماسک" درگیر نزاع حقوقی میان دپ و هرد شده‌اند. اطلاعیه روز گذشته قاضی نشان می‌دهد که ممکن است حتی نام‌های بزرگ دیگری وارد این ستیز شوند.

 

جانی دپ امبر هرد میناماتا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین