کد خبر: 60818 A

کارگردان "پدرخوانده" فیلم محبوبش را می‌سازد/ ۱۰۰ میلیون دلار برای مگالوپلیس

کارگردان "پدرخوانده" فیلم محبوبش را می‌سازد/ ۱۰۰ میلیون دلار برای مگالوپلیس

«فرانسیس فورد کاپولا اعلام کرد که حاضر است ۱۰۰ میلیون دلار از پول خود را برای ساخت پروژه سینمایی رویایی‌اش "مگالوپلیس" هزینه کند.

ایران آرت: نخستین بار در آوریل ۲۰۱۹ بود که قرار شد «فرانسیس فورد کاپولا» پروژه سینمایی «مگالوپلیس» را که چند دهه در پی ساخت آن بود را کارگردانی کند، فیلمی علمی تخیلی که فیلمنامه آن در دهه ۱۹۸۰ میلادی نوشته شد اما همواره در پشت دیگر پروژه های «کاپولا» قرار می گرفت. 

کارگردان «پدر خوانده» قرار بود در اوایل هزاره سوم میلادی این فیلم را مقابل دوربین ببرد اما وقوع حملات یازده سپتامبر، تولید این فیلم را متوقف کرد و حالا پس از حدود ۲۰ سال، «کاپولا» اعلام کرده، حتی حاضر است به صورت شخصی ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم علمی تخیلی «مگالوپلیس» هزینه کند. 

به گزارش ایسنا، «کاپولا» همچنین اعلام کرده با بازیگرانی چون «اسکار ایساک»، «فارست ویتاکر»، «کیت بلانشت» و «جان ویت» برای بازی در فیلم جدیدش مذاکره کرده و «زندیا»، «میشل فایفر» و «جسیکا لانگ»  نیز دیگر بازیگرانی هستند که در پی حضور آنها در فیلم است. 

«جیمز کان» که برای بازی  در نقش «سانی کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده ۱» به شهرت جهانی دست یافت، نیز دیگر بازیگر فیلم «مگالوپلیس» خواهد بود که «کاپولا» امیدوار است پائیز ۲۰۲۲ مقابل دوربین برد. 

«مگالوپیس» که قرار است به شکل فیلم های حماسی رومی چون «بن هور» و «سسل بی. دمیل» ساخته شود، بر اساس داستان توطئه کاتلین خواهد بود که روایتی است از رویایی میان یک نجیب زاده به نام «کاتلین» (با حضور اسکار ایساک) و «سیسرون» سیاستمدار روم  که «فارست ویتاکر» بازیگر برنده اسکار، ایفاگر نقش آن خواهد بود. البته داستان این فیلم در شهر رُم معاصر روی می دهد و در واقع داستانی است از روم باستان که در بستر دوران معاصر روایت می شود. 

«کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ‌۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و ... اشاره کرد. 

 

پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا فورد کاپولا مگالوپلیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین