کد خبر: 60839 A

جانی دپ و کوین اسپیسی گرفتار فرهنگ تحریم شده‌اند/ اعتراض کارگردان مشهور

جانی دپ و کوین اسپیسی گرفتار فرهنگ تحریم شده‌اند/ اعتراض کارگردان مشهور

پل شریدر از فرهنگ تحریم انتقاد می‌کند و آن را مثل کرونا واگیردار می‌داند. او می‌گوید افرادی نظیر جانی دپ و کوین اسپیسی اگر گناهکار هستند باید مجازات شوند و اگر گناه‌کار نیستند نباید مانع حضور آنها در سینما شد.

ایران آرت: پل شریدر نویسنده و فیلمساز افسانه‌ای بار دیگر از فرهنگ رایج تحریم افراد در جامعه انتقاد کرد. نویسنده "راننده تاکسی" (Taxi Driver) که امسال فیلم "کارت شمار" (The Card Counter) را در ونیز دارد، در پاسخ به این پرسش که آیا به این مثل قدیمی که چیزی به نام "مطبوعات مخرب" هنوز وجود دارد یا نه از مضرات فرهنگ تحریم افراد می‌گوید.

شریدر در مصاحبه با "ددلاین" توضیح می‌دهد: "به طریقی هنوز درست است. [آزادی] نشر [آزادی] نشر است. اما دوران بازیگری افراد بیشتر و بیشتری به پایان رسیده است، نه به دلیل اتهام جزایی بلکه به دلیل اتهام شخصی، چه کوین اسپیسی باشد، چه اسکات رودین، چه جانی دپ. این افراد گرفتار فرهنگ تحریم شده‌اند. فرهنگ تحریم به‌شدت واگیردار است، مثل ویروس دلتا. اگر دوست شما بگوید: "این افراد حرف‌های وحشتناکی در مورد من زده‌اند که واقعیت ندارند"، شما از آن‌ها حمایت نخواهید کرد چون ممکن است به آن ویروس مبتلا شوید."

شریدر اگرچه می‌گوید فرهنگ تحریم مثل یک بیماری مسری است، اما از آلوده شدن خودش نگران نیست به این علت که "نسبتاً روراست و صریح بوده‌ام و به کسی یا چیزی دست‌اندازی نکرده‌ام."

به گزارش 30نما، شریدر پیش‌تر نیز از "کوین اسپیسی" در مقابل اتهامات آزار جنسی حمایت کرد و در صفحه فیسبوک خود نوشت: "تقریباً وقتش رسیده. اگر گناهکار است، حبسش کنید. اگر نیست، اجازه دهید بازی کند. هنرمندان بزرگ زیادی انسان‌های بدی بوده‌اند." شریدر در سال ۲۰۱۸ به اسپیسی پیشنهاد بازی داده بود و در آن مقطع با پستی که در نهایت حذف کرد نوشت: "معتقدم که در زندگی جنایت وجود دارد اما در هنر جنایتی نیست. اسپیسی باید برای هر جرمی که شخصیت واقعی‌اش مرتکب شده مجازات شود. اما نه برای هنر." این کارگردان اضافه کرد: "مجازات او به عنوان هنرمند تنها هنر را تقلیل می‌دهد. [لویی-فردینان] سلین را به زندان بیندازید، [ازرا] پوند را به زندان بیندازید، اگر صلاح است وایلد و بروس را مجازات کنید، اما هنرشان را سانسور نکنید."

شریدر در بخش دیگری از مصاحبه با "ددلاین" می‌گوید از باشگاه پوکر مجازی "پل دینو" بیرون انداخته شده است: "بیرون انداخته شدم. به باشگاه دیگری پیوستم و باز هم بیرون انداخته شدم. همیشه بحث رعایت نزاکت سیاسی است. هیچ‌وقت این افراد را ملاقات نکرده‌انم، تصاویری روی صفحه نمایشگرند. چیزی گفتم که به کسی برخورده."

فیلم "کارت شمار" شریدر با بازی "اسکار آیزاک"، "تیفانی هدیش"، و "تای شریدان" امروز پنجشنبه (۲ سپتامبر) در ونیز برای اولین بار روی پرده می‌رود و ۱۰ سپتامبر در آمریکا اکران خواهد شد.

جانی دپ کوین اسپیسی پل شریدر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین