کد خبر: 61087 A

درخواست الیکا عبدالرزاقی از وزیر ارشاد

درخواست الیکا عبدالرزاقی از وزیر ارشاد

این بازیگر نوشت: وزیر جدید فرهنگ و ارشاد باید نظامی ‌درست طراحی کند که طی آن من به عنوان بازیگر از فراغ‌بال، آرامش روحی و درآمد قابل اتکایی برخوردار باشم.

ایران آرت: الیکا عبدالرزاقی، بازیگر سینما و تلویزیون ابراز امیدواری کرد وزیر جدید فرهنگ و ارشاد امانتدار خوبی در حفظ میراث فرهنگی کشورمان باشد.

در یادداشتی که این بازیگر نوشته و در جام جم منتشر شده، آمده است: "خیلی پیشتر از شیوع کرونا در تئاتر، فروش یا گیشه یک نمایش اصلا مهم نبود و سال‌ها بعد که پول‌ساز بودن یک تئاتر دلیلی شد برای خوب بودنش، سالن‌ها یکی پس از دیگری خالی شد. سالن‌های خالی نمایش بزرگ‌ترین درد برای یک هنرمند است.

 وزیر جدید فرهنگ و ارشاد باید نظامی ‌درست طراحی کند که طی آن من به عنوان بازیگر از فراغ‌بال، آرامش روحی و درآمد قابل اتکایی برخوردار باشم. امروز با وجود سال‌ها کار در تلویزیون، هنوز هم نمی‌توانم با اطمینان بگویم در فلان پروژه دستمزدم را سر موعد دریافت می‌کنم یا نه.

 اگر سقف دستمزد یک بازیگر مشخص باشد دیگر تکلیف یک بازیگر روشن است و او برای گذران زندگی‌اش مجبور به مثلا تبلیغات حقیر اینستاگرامی‌ یا بازی در آثاری نمی‌شود که بدون هیچ ارزش هنری صرفا برایش آورده مالی دارد.

 هیچ ایرادی ندارد اگر دولت سرمایه‌گذارانی را که پول‌های هنگفتی دارند، موظف به اسپانسرینگ سریال  فیلم یا تئاتر کند. در این‌صورت، هم هنرمندان با امنیت مالی بهتری به کارشان می‌رسند و هم سرمایه‌گذار موردنظر اعتبار فرهنگی پیدا می‌کند.

 خلأ هولناک در بازیگری، فقدان اتاق‌های فکر قوی و از جنس هنرمندان (نه از جنس مسؤولان) است. هنرمندانی که هنر را می‌شناسند، ذائقه مخاطب را ارزیابی می‌کنند و بر اساس دانشی که دارند طبق سلیقه مردم اثری را ارائه می‌کنند.

 امیدوارم وزیر جدید فرهنگ و ارشاد امانتدار خوبی در حفظ میراث فرهنگی کشورمان باشد."

 

الیکا عبدالرزاقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین