کد خبر: 61438 A

سقوط نمایش خانگی، رسانه ملی را پربیننده می‌کند یا جم و من و تو؟/ قیچی‌ات را زمین بگذار آقای سانسورچی!

سقوط نمایش خانگی، رسانه ملی را پربیننده می‌کند یا جم و من و تو؟/ قیچی‌ات را زمین بگذار آقای سانسورچی!

صداوسیما نباید فراموش کند که اگر مخاطبان از دیدن شبکه نمایش خانگی دست بکشد، بازهم به سراغ صداوسیما نمی‌آید و قطعا به شبکه‌هایی مثل جم و من و تو، پناه خواهد برد.

ایران آرت: مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: الناز حبیبی در یکی از برنامه‌های شبکه نمایش خانگی روبروی پژمان جمشیدی نشسته بود اما مردم این بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران را نماهای بسیار دور می‌دیدند. چرا؟ پاسخ را باید از ساترا پرسید. نهادی که وابسته به صداوسیماست و با قیچی سانسور به جان شبکه نمایش خانگی افتاده است.

فریدون مشیری شعری دارد به نام «تفنگت را زمین بگذار" که مرحوم شجریان آن را خوانده است. با الهام از این شعر می‌شود به ساترا گفت که قیچی‌ات را زمین بگذار و اجازه نفس کشیدن به شبکه نمایش خانگی بده.

انتهای این همه سانسور کجاست؟ آیا باعث تقویت این پلتفرم‌ها می‌شود؟ نه، در آخر آنهایی که در بخش خصوصی وارد این ماجرا شده‌اند، دست‌های خود را بالا می‌برند و می‌گویند، نخواستیم. این شما و این هم شبکه نمایش خانگی.

به نظر می‌رسد که صداوسیما به پلتفرم‌های پخش فیلم به عنوان یک رقیب نگاه می‌کند و از اینکه بازیگران و کارگردان‌های مطرح سینما راهی آنجا می‌شوند، عصبانی است و می‌خواهد به هر طریق ممکن است این مسیر بوجود آمده را سد کند.

صداوسیمایی که خودش دیگر توانایی ساخت سریال‌های خیابان خلوت کن را ندارد و استاد ساختن برنامه‌های بی‌مخاطب شده است، می‌خواهد پلتفرم‌های پخش فیلم را مدیریت کند! کجای دنیا، هدایت تیمی موفق را به مربی می‌سپارند که سابقه سقوط چندین تیم را به دسته‌های پایین‌تر دارد.

 

در تمام این سال‌‎ها هزار روش ایجابی برای کاهش ساعت تماشای ماهواره در کشور به کار رفت. هیچکدام موفق نبود. چندی پیش ایسپا نظرسنجی منتشر کرد که در آن بخشی کاربران فیلیمو اعلام کردند که بعد از عضویت در این پلتفرم کمتر ماهواره می‌بینند یا اصلا نمی‌بینند.

کاری که شما در این مدت نتوانستید انجام بدهید و تازه بیشتر مردم را به دامن ماهواره‌ها پرت کردید، توسط بخش خصوصی موفق در حال انجام است. پس چرا جلوی پای آنها سنگ می‌گذارید و اجازه نمی‌دهید، مسیر خود را بروند؟

صداوسیما نباید فراموش کند که اگر مخاطبان از دیدن شبکه نمایش خانگی دست بکشد، بازهم به سراغ صداوسیما نمی‌آید و قطعا به شبکه‌هایی مثل جم و من و تو، پناه خواهد برد. مردم به دنبال سرگرمی هستند و تلویزیون فاقد این معناست.

صداوسیما نه تنها بازی به رقبا در ماجرای سرگرمی باخته است، بلکه مرجعیت خود به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سال‌های اخیر را از دست داده است. بازهم به نظرسنجی از ایسپا مراجعه می‌کنیم. از مردم پرسیده شده است که «شما اخبار روز جامعه را بیشتر از چه طریقی پیگیری می کنید؟ پاسخگویان فقط می توانستند یک گزینه را انتخاب کنند. ۴۲.۱ درصد پاسخگویان در پاسخ به این سوال صداوسیما، ۴۱.۴ درصد فضای مجازی (رسانه‌های اجتماعی و سایت‌‌های خبری) رای داده‌اند." فاصله را می‌بینید.

مردم به دنبال اخبار بدون سانسور و جهت‌گیری هستند و به خاطر همین مرجع خبری آنها شبکه‌های اجتماعی است. صداوسیما اگر همچنان به دنبال سانسور و حذف چهره‌های سیاسی و فرهنگی است باید آماده بیشتر شدن فاصله‌اش با مردم باشد.

 

تلویزیون الناز حبیبی پژمان جمشیدی شبکه نمایش خانگی نمایش خانگی سانسور شبکه جم من و تو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین