کد خبر: 65133 A

دیوید لینچ، هالیوود

اعتراض شدید دیوید لینچ به هالیوود/ فقط برای نوجوانان فیلم می‌سازند!

اعتراض شدید دیوید لینچ به هالیوود/ فقط برای نوجوانان فیلم می‌سازند!

کارگردان مشهور آمریکایی می‌گوید: سینما در ایالات متحده وضعیت شکننده‌ای دارد. در آن‌جا، [سینما] در دستان کاسبانی است که تنها برای نوجوانان [محتوا] تولید می‌کنند.

ایران آرت: کتاب ۶۱۶ صفحه‌ای «برگزیدگان رسمی» (Selection Officielle) «تی‌یری فرمو» مدیر جشنواره کن نگاهی می‌اندازد به فرایند یک-ساله انتخاب فیلم‌ها برای یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان. در بخشی از این کتاب از «دیوید لیچ» نقل قولی در مورد وضعیت سینمای آمریکا وجود دارد.

ورلد آو ریل گزارش داده است که فرمو در این کتاب با بازیگران و فیلمسازان بزرگی مکاتبه داشته که یکی از آن‌ها لینچ بوده است. لینچ در تاریخ ۱۹ مارس پیامی به فرمو درباره فیلم پسرش آستین تحت عنوان «خانه خاکستری» (Gray House) می‌فرستد که به اعتقاد مدیر جشنواره «بیش از حد تجربی» بوده است.

لینچ در پاسخ به اصرار فرمو برای خروج از بازنشستگی می‌گوید: «تی‌یری، فرانسه زبان سینما را بهتر از هر کشور دیگری می‌شناسد. فرانسوی‌ها به سینما علاقه دارند. سینما در ایالات متحده وضعیت شکننده‌ای دارد. در آن‌جا، [سینما] در دستان کاسبانی است که تنها برای نوجوانان [محتوا] تولید می‌کنند و باعث شده‌اند که استودیوهای بزرگ سابق قرن بیستم مثل روشنفکران اومانیست بزرگ به نظر برسند.»

به گزارش ۳۰نما، پرفروش‌ترین فیلم‌های امسال عناوینی اغلب ابرقهرمانی چون «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange 2)، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home)، «بتمن» (The Batman)، «آنچارتد» (Uncharted)، «سونیک خارپشت ۲» (Sonic The Hedgehog 2) و «جانوران شگفت‌انگیز ۳» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) بوده‌اند و «شهر گمشده» (The Lost City) تنها عنوان اریجینال فهرست ۱۰ فیلم پرفروش امسال است.

 

دیوید لینچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین