کد خبر: 65644 A

جانی دپ، مودیلیانی

جانی دپ از زندگی نابغه نقاشی فیلم می‌سازد

جانی دپ از زندگی نابغه نقاشی فیلم می‌سازد

دپ پس از ۲۵ سال بر روی صندلی کارگرانی می‌نشیند تا فیلم «مودیلیانی» (Modigliani) را بسازد.

ایران آرت: جانی دپ فیلم بیوگرافیکال «آمادئو مودیلیانی» را کارگردانی می‌کند. این بازیگر ۶۰ ساله پس از پیوستن به فیلم «ژان دو باری» (Jeanne du Barry)، بنا بر گزارش «هالیوود ریپورتر» به فیلم بیوگرافیکالی بر اساس زندگی نقاش ایتالیایی کارگردانی می‌کند. این اولین فیلم بلند دپ در مقام کارگردان پس از «شجاع» (The Brave) با بازی خودش و «مارلون براندو» در سال ۱۹۹۷ است.

دپ پس از ۲۵ سال بر روی صندلی کارگرانی می‌نشیند تا فیلم «مودیلیانی» (Modigliani) را بسازد. «ال پاچینو» برنده اسکار و «بری نویدی» از جمله تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود. «مودیلینانی» به نویسندگی یرزی و ماری کرومولوفسکی بر اساس نمایشنامه «دنیس مک اینتایر»، بر روی دو روز از زندگی نقاش در سال ۱۹۱۶ در پاریس تمرکز خواهد کرد. فیلمبرداری این پروژه از بهار سال آینده در اروپا آغاز خواهد شد.

دپ با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «افتخار می‌کنم که داستان زندگی آقای مودیلیانی را به سینما می‌آورم. زندگی او مشقتی بزرگ بود، اما پیروزی عاقبت به پیروزی ختم شد — داستانی انسانی که همه بینندگان می‌توانند آن را درک کنند.»

به گزارش ۳۰نما، دپ سال گذشته در جشنواره سن سباستین گفته بود: «سال‌های زیادی داخل و خارج از نظام هالیوود صرف این کرده‌ام که به آن‌ها بگویم همه فیلم‌ها لزوماً نباید بلاک‌باستر باشند، نباید یک فرمول را دنبال کنند، مزخرفات تجاری باشند. مضحک است که هیچ خطری نمی‌کنند. سینما برای مخاطب ملال‌آور شده.»

نویدی پیش‌تر در فیلم‌های «وایلد سالومه» (Wilde Salomé) و «تاجر ونیزی» (The Merchant of Venice) همکاری کرده بودند. تهیه‌کننده ایرانی تبار در فیلم «شجاع» و «دون خوان دی‌مارکو» (Don Juan de Marco) مشاوره تولید بوده است.

نویدی می‌گوید: «ال به این پروژه تعلق خاطر زیادی داشت. او نمایشنامه «مودیلیانی» را چندین سال قبل معرفی کرد و من فوراً عاشقش شدم. این برشی از زندگی مودی است نه یک بیوگرافی. همکاری دوباره با جانی مثل یک رؤیاست — او یک هنرمند واقعی با هنری شگفت‌انگیز برای تبدیل این داستان عالی به سینما است.»

دپ پس از غلبه بر همسر سابقش «امبر هرد» در دادگاه افترازنی ویرجینیا، با کمپانی دیور قراردادی هفت رقمی منعقد کرد. او از سال ۲۰۲۰ و فیلم «میناماتا» (Minamata) در فیلم بلندی بازی نکرده بود.

 

جانی دپ مودیلیانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین