کد خبر: 65667 A

ترانه علیدوستی، ممنوع الکار، ممنوع الفعالیت، سانسور آثار هنری

ببینید: اعتراض ترانه علیدوستی به ممنوعیت تعدادی از سینماگران

ببینید: اعتراض ترانه علیدوستی به ممنوعیت تعدادی از سینماگران

ترانه علیدوستی در بیانیه‌ای که با عنوان «محروم از چه کاری؟ منتشر کرده، به شدت از مسئولین به خاطر حکم سانسور فیلم‌ها و ممنوع‌الکاری برخی از بازیگران انتقاد کرده است.

ایران آرت: ترانه علیدوستی، بازیگر سینما پس از اینکه رئیس سازمان سینمایی گفت اسامی هنرمندانی که احتمالا دچار ممنوع‌الکاری می‌شوند هفته آینده اعلام خواهد، بیانیه‌ای تند و انتقادی منتشر کرده است. 

علیدوستی در بیانیه‌ای که با عنوان «محروم از چه کاری؟» در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، به شدت از مسئولین به خاطر حکم سانسور فیلم‌ها و ممنوع‌الکاری برخی از بازیگران ایرانی، انتقاد کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «می‌خواهید پنج شش نفرمان را بی محاکمه و بدون جرم ممنوع‌الکار کنید و اما ممنوع از چه کاری؟ چه رقت‌بار که این امر، که بناست قیمتش عمر و سرمایه افراد باشد، عملی است تا این حد عبث. چیزی که مرتکبش هستید قانون‌مداری نیست»

او اضافه کرده است که: «آنچه مرتکبش هستید اعمال زور است. با بادی به غبغب قصد دارید اسم بدها را اعلام کنید تا با تهدید معاش آنها عبرتی برای بقیه بسازید، بلکه قافیه از دست نرود. اما قافیه از دست رفته است.»

این بازیگر در این بیانیه خطاب به مسئولین گفته است: «چه بسیار فیلمهایی که شما نخواستید و ساخته شدند، چه بسیارتر آن‌ها که نخواستید و دیده شدند...در دنیای امروز صدای هنرمند بدون شما هم شنیده می‌شود و به دورترین گوشه‌های این کره می‌رسد.»

او با اشاره به بازداشت برخی از سینماگران و ممنوعیت‌ عده‌ای دیگر، نوشته است: «این بگیر و ببندها و ممنوعیت‌ها و خشونت آشکار و پنهان با صندلی‌بازی‌های شما کم و زیاد می‌شود، روزی هم تمام می‌شود...هنرمند حتی اگر عمری دست و بالش را ببندند باز هم به آوای زنجیر خویش خو نمی‌کند.»


متن کامل بیانیه را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید:

photo_2022-08-18_02-18-05

photo_2022-08-18_02-18-05 (2)

photo_2022-08-18_02-18-05 (3)

photo_2022-08-18_02-18-03

ترانه علیدوستی هنرمندان ممنوع التصویر هنرمندان ممنوع الکار هنرمندان ممنوع الفعالیت سانسور در تلویزیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین