کد خبر: 65814 A

جشنواره فیلم ونیز، ایناریتو

اشک ریختن کارگردان مشهور در جشنواره ونیز

اشک ریختن کارگردان مشهور در جشنواره ونیز

فیلم سه‌ساعته «باردو» جدیدترین ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» نخستین نمایش جهانی خود را با استقبال مخاطبان در جشنواره ونیز تجربه کرد.

ایران آرت: فیلم «باردو» در سالن اصلی کاخ جشنواره ونیز به روی پرده رفت و علیرغم نمایش فیلم در ساعت پایانی روز، اغلب تماشاگران تا انتهای تلخ فیلم به تماشای این اثر ۱۷۴ دقیقه‌ای نشستند و در انتها با تشویق چنددقیقه ای از این فیلم استقبال کردند.

تشویق گسترده این فیلم، «ایناریتو» را تحت تاثیر قرار داد و او با چشمانی گریان از مخاطبان قدردانی کرد.

«باردو» که شخصی‌ترین فیلم  «ایناریتو» محسوب می‌شود،  نخستین ساخته این کارگردان مکزیکی پس از  فیلم  «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود و می‌تواند سومین اسکار کارگردانی پیاپی را برای او پس از فیلم‌های  «بردمن» و  «بازگشته» به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، «باردو» یا وقایع‌نگاری اشتباه مُشتی حقیقت است، یک کمدی نوستالژیک درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مشهور مکزیکی که برای مواجهه با گذشته خودش و واقعیت کنونی کشورش به مکزیک بازمی‌گردد. فیلمبرداری این فیلم پائیز سال گذشته به پایان رسید. 

این فیلم که با فیلم  «هشت و نیم» ساخته «فدریکو فلینی» مقایسه‌هایی شده از سوی منتقدان با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شده است و عده‌ای آن را کمی خسته کننده و برخی دیگر عمیق و تاثیرگذار توصیف کردند.

ساخته قبلی «ایناریتو» با عنوان «بازگشته»، ۱۲ نامزدی جایزه اسکار دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد. «بردمن» نیز در سال ۲۰۱۴ برنده اسکار بهترین فیلم شد و در مجموع ۹ نامزدی دریافت کرد و  اولین جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد.

سینمای «ایناریتو» به واسطه‌ی همکاری او با فیلمبردار سرشناس «امانوئل لوبزکی» متمایز شده است، اما او برای فیلم  «باردو» با داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی همکاری کرده است.

جشنواره فیلم ونیز امسال میزبان نمایش چند فیلم ایرانی در بخش رقابتی (شب، داخلی، دیوار و بدون خرس)،  بخش افق ها (جنگ جهانی سوم) و افق های اکسترا (بدون رویا) همراه است و لیلا حاتمی نیز از داوران بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی است.

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در ایتالیا آغاز به کار کرده و تا ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) ادامه خواهد داشت. 

 

جشنواره فیلم ونیز ایناریتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین