کد خبر: 65865 A

وحید جلیلوند، جشنواره فیلم ونیز، تفنگت را زمین بگذار

ویدئو: وحید جلیلوند در ونیز درباره «تفنگت را زمین بگذار» چه گفت؟

ویدئو: وحید جلیلوند در ونیز درباره «تفنگت را زمین بگذار» چه گفت؟

کارگردان «شب داخلی دیوار» در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره ونیز به سوالی در خصوص پیام ویدئویی دو سال پیش خود که همزمان با بحران آب در خوزستان منتشر کرد، پاسخ داد.

ایران آرت: مهر نوشت: وحید جلیلوند نویسنده، کارگردان و تدوینگر فیلم «شب داخلی دیوار» در نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم ونیز در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا ماموران امنیتی درون ایران پیام فیلم مبنی بر کنار گذاشتن خشونت را دریافت می‌کنند و آیا شما با آثار هنری می‌توانید این تاثیر را بگذارید؟ گفت: همان گونه که از پیام من درباره جریانات خوزستان یک عده آنچه را می‌خواستند، برداشت کردند به گمانم شما هم آنچه را می‌خواستید از فیلم برداشت کردید. شما صرفاً از آن پیام برداشت کردید که «تفنگت را زمین بگذار»، در حالی که این نکته را برداشت نکردید که در کل آن پیام من ماموران امنیتی و پلیس را «برادرم» خطاب کردم. من در این فیلم هم این کار را کردم، قهرمان فیلم من یک مامور امنیتی است که برادر من است.

این سینماگر تاکید کرد: طبیعتاً شما فکر می‌کنید من این حرف‌ها را برای این می‌زنم چون در ایران کار دارم و زندگی می‌کنم و می‌خواهم به سرنوشت پناهی دچار نشوم، نه واقعاً اینگونه نیست. من در صورت برادران امنیتی در ایران گفته‌ام برادرم به شما (خبرنگار رادیو فردا) هم می‌گویم برادرم.

کارگردان «بدون تاریخ، بدون امضا» تصریح کرد: این دوقطبی به شدت آزارم می‌دهد. من در آن وَن امنیتی دو مامور دارم که یکی وظیفه‌محور و دیگری (با بازی نوید محمدزاده) وجدان‌محور است. شخصی که وظیفه اش را انجام می‌دهد فقط به کارش فکر می‌کند در حالی که کاراکتر نوید در کنار وظیفه به قلبش هم رجوع می‌کند. برمی‌گردم به پیامم درباره خوزستان؛ من به ماموران امنیتی و پلیس گفتم برادرم علاوه بر انجام وظیفه به قلبت هم رجوع کن. داخل فیلمم نیز همین را گفتم.

 

 

جشنواره فیلم ونیز وحید جلیلوند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین