کد خبر: 65928 A

پنه لوپه کروز، جشنواره فیلم سن سباستین

ببینید: شب رویایی پنه لوپه کروز در سن سباستین

ببینید: شب رویایی پنه لوپه کروز در سن سباستین

لوپز پس از حضور در شب افتتاحیه جشنواره فیلم سن سباستین، شنبه این هفته در مرکز فرهنگی تاباکالرا حاضر شد تا «جایزه ملی فیلمسازی» اسپانیا را دریافت کند.

ایران آرت: ورایتی گزارش داده است که این بازیگر ۴۸ ساله به زبان اسپانیایی می‌گوید: «افتخار بزرگی است که «جایزه ملی فیلمسازی» را دریافت می‌کنم. سینما از زمان کودکی عشق من بوده و هست. از وقتی که در اتاق نشیمن خانه پدری خیال‌بافی می‌کردم و دنیاهای فراسوی محله را می‌پیمودم. خیابان‌های محله گاهی محل وقوع داستان‌های شگفت‌آوری بودند. کودکی من با فانتزی بازیگری گذشت، تجربه یک زندگی که بتوانی شخصیت‌های زیادی را زیست کنی.»

کروز در این رویداد دو مرتبه با تشویق ایستاده مواجه شد و این جایزه را از «میکل ایستا» وزیر فرهنگ و ورزش اسپانیا دریافت کرد. او در یک سخنرانی شش دقیقه‌ای نگاهی انداخت به گذشته خود و درسی که در طول سه دهه بازیگری آموخته است: «شعر زیبایی از کاوافی [شاعر یونانی] می‌گوید که اگر می‌خواهی به شهر ایتاکا سفر کنی، بکوش سفرت را به درازا بکشانی؛ چرا که مهم این است که به مقصد نرسی، مهم ماجراجویی‌هایی است که در راه رسیدن تجربه می‌کنی.»

 

penelope-cruz-san-sebastian-2022-1

کروز اضافه می‌کند: «و این در زندگی و در سینما حقیقت دارد. مهم نه نتیجه، بلکه ماجراجویی بی‌نظیر زیست کردن زندگی دیگران است، شناخت واقعیات دیگر، کشف اسرار شگفت قلب انسان، و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دنیا. ماجراجویی این مسیر به ایتاکا هیجان‌انگیزتر از آن بود که در خانه پدری تصور می‌کردم. به همین خاطر بسیار قدردانش هستم.»

به گزارش ۳۰نما، کروز اولین بار در سال ۱۹۹۸ با «گفت‌وگوی فرشتگان» (Talk of Angels) بازیگری در یک فیلم انگلیسی زبان را تجربه کرد و از آن پس در فیلم‌های کوچک و بزرگ بسیاری از «دزدان دریایی کارائیب» گرفته تا فیلم‌های اسپانیایی «همه‌چیز درباره مادرم» (All About My Mother) ظاهر شد.

 

IMG_20220917_210349_076

کروز در بخش دیگری از سخنرانی‌اش قدردانی ویژه‌ای می‌کند از «پدرو آلمودوار» که در چندین فیلم تجربه همکاری با او را دارد: «او در سرزمین خیال شما را به اوج می‌رساند و همیشه کاری می‌کند که چیزهای جدیدی در مورد خودتان کشف کنید.»

کروز فیلم «در حاشیه» (On the Fringe) به کارگردانی که اولین فیلم بلند بازیگر آرژانتینی «خوان دیه‌گو بوتو» را در جشنواره سن سباستین دارد. این فیلم چند هفته پیش در جشنواره ونیز اکران شد. داستان این فیلم اسپانیایی زبان در طول یک روز اتفاق می‌افتد و چند داستان در هم تنیده را روایت می‌کند، شامل زنی با بازی کرونز که ۲۴ ساعت وقت دارد مانع مصادره شدن خانه‌شان توسط یک بانک شود. «لوئیس تسار» در این فیلم نقش یک وکیل و فعال اجتماعی را بازی خواهد کرد.

 

IMG_20220917_210346_958

کروز برای فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» (Vicky, Cristina, Barcelona) به کارگردانی «وودی آلن» برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده است. او در سال ۲۰۱۹ جایزه «دونوستیا» را از جشنواره سن سباستین دریافت کرده و به زودی در «فراری» (Ferrari) «مایکل مان» دیده خواهد شد

 

جشنواره فیلم سن سباستین پنه لوپه کروز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین